1001629 118529134984081 1930400251 n

Geen gif op de stoep in Rotterdam

(een gifvrije stoep voor onze kinderen)

Via deze weg willen we de Gemeente Rotterdam laten zien dat wij GEEN Gif of kankerverwekkende onkruidverdelgers (glyfosaat) op onze stoep willen. Onze kinderen moeten zonder risico voor hun gezondheid gewoon op de stoep kunnen spelen. Steun GEEN Gif op de Stoep in Rotterdam!

eisen dat de Gemeente Rotterdam stopt met het gebruik van glyfosaat als onkruidverdelger!

Ik en alle mede stadsbewoners hebben kunnen zien dat de gemeente rotterdam gele voertuigen gebruikt met een vloeistoftank met roundup bestrijdings middel. Vorig jaar is in de 2e kamer al een motie aangenomen m.b.t. roundup bestrijdings middel waar in glyfosaat de werkzame stof is, deze stof veroorzaakt afwijkingen in de genen, zodat er bij allerlei dieren aangeboren afwijkingen ontstonden.

Wij eisen dat de Gemeente Rotterdam onmiddelijk stopt met het gebruik van het omstreden middel glyfosaat, ook wel bekend onder de merknaam Roundup. Er is inmiddels al zoveel bekend over de zeer schadelijke gevolgen van het gebruik van dit giftige onkruidbestrijdingsmiddel voor milieu, mens en dier en ondanks de waarschuwingen van wetenschappers en natuur- en milieuorganisaties, gaat de gemeente gewoon door met het gebruik ervan.

Het antwoord

De gemeente Rotterdam is gestopt met het gebruik van glyfosaat

Rotterdam
25-09-2016
Beantwoord
Petro Van de Pas

De gemeente Rotterdam is gestopt met het gebruik van glyfosaat

De gemeente Rotterdam is gestopt met het gebruik van glyfosaat.

25-08-2017