Wij
zorgontvangers- en gevers
constateren dat:
- We willen weer als mens worden behandeld in de zorg. Zorgvrager en zorgverlener moeten werken op basis van vertrouwen.
- De verzekeraar moet maatwerk leveren. Zodoende krijgen we de hulp die we werkelijk nodig hebben in plaats van een behandeling volgens een protocol.
- De zorgverlener moet alle tijd hebben voor zijn klanten zonder te worden lastiggevallen door bureaucratische regels en kwaliteitscontroles door tal van instanties.
- Verzekeringsmaatschappijen moeten transparanter worden. We willen zien hoeveel er van onze premie aan overbodige kosten en overhead wordt verspild. Dikke salarissen en bonussen moeten worden afgeschaft. Een simpele organisatie leidt tot een lagere premie.
- We willen een eenvoudig, helder contract met een verzekeraar, op basis van vertrouwen. Geen hoog eigen risico en een redelijke premie.
- Verzekeraars hebben nu vrijwel alle macht. We willen meer keuzevrijheid hebben bij een verzekeraar. Zij moeten ons als mens fatsoenlijk behandelen zonder van hun machtspositie misbruik te maken.
- Het systeem voor het declareren van de kosten moet eenvoudiger, gemakkelijker en zonder veel bureaucratische rompslomp.
- We willen dat de kwaliteit van de zorg voorop staat. Dat er wordt geïnvesteerd in duurzame gezondheidszorg, in het voorkomen van ziekten. Voorkomen is immers een stuk goedkoper dan genezen.
- We willen dat het eenvoudiger wordt om een nieuwe verzekeraar te beginnen. Geen miljoenenborg of minimumaantal verzekerden. Het is nu heel lastig om een nieuwe zorgverzekeraar à la Zorgeloos te starten.
- We willen al deze zaken op de politieke agenda krijgen én de huidige zorgverzekeraars duidelijk maken dat er iets moet veranderen.
en verzoeken
een ander zorgstelsel.
Teken niet hier maar op zorgeloos.care/teken-nu-voor-een-ander-zorgstelsel