ST(R)OP studiedagen in het basisonderwijs!

Studiedagen in het basisonderwijs vormen een onnodige belasting voor (werkende) ouders. Iedere studiedag kost ouders en Rijk veel geld. Miljoenenverspilling!

Ouders en kritische burgers

Dat kinderen in het basisonderwijs circa vijf studiedagen hebben. Dat ouders hiervoor van alles moeten regelen. Dat wanneer kinderen als gevolg van een studiedag naar de opvang moeten dit veel geld kost, voor ouders en overheid. Dat studiedagen niet meer passen bij deze tijd.

In Nederland maken circa 400.000 kinderen gebruik van buitenschoolse opvang of gastouderopvang. Dit kosten de studiedagen:

Uur opvang kost circa € 5,00. Uitgaande van 8 uur, kost opvang tijdens een studiedag dus € 40,00 per kind. Met vijf studiedagen kan het dus maximaal € 200 per jaar kosten. Uitgaande van de helft kinderopvangtoeslag kost het de ouders € 100 en het Rijk € 100. Stel dat die 400.000 kinderen gemiddeld 1,5 dag opvang nodig hebben omdat er een studiedag is dan wordt de berekening: Kosten: 400.000 x 1,5 x € 40,00 = € 24 miljoen. Wanneer via de kinderopvangtoeslag 50% wordt bijgedragen zijn de kosten voor het Rijk € 12 miljoen.

Afschaffen die studiedagen! Voor iedereen beter, ook voor de kinderen. Leraren in het basisonderwijs kunnen prima bijscholen op woensdagmiddag, in de schoolvakanties of 's avonds.

De studiedagen in het basisonderwijs af te schaffen.

Onderteken deze petitie

15-12-2016
Ondertekenbaar
Richard van der Weegen

21 dagen
Cor Pennings
Voerendaal
5 maanden
5 maanden
Dorota Sepers
Grave
Bianca Theunissen
Nuth
8 maanden
Ires eilander
Alkmaar
10 maanden
11 maanden
meer dan een jaar

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.