ST(R)OP studiedagen in het basisonderwijs!

Studiedagen in het basisonderwijs vormen een onnodige belasting voor (werkende) ouders. Iedere studiedag kost ouders en Rijk veel geld. Miljoenenverspilling!

Ouders en kritische burgers

Dat kinderen in het basisonderwijs circa vijf studiedagen hebben. Dat ouders hiervoor van alles moeten regelen. Dat wanneer kinderen als gevolg van een studiedag naar de opvang moeten dit veel geld kost, voor ouders en overheid. Dat studiedagen niet meer passen bij deze tijd.

In Nederland maken circa 400.000 kinderen gebruik van buitenschoolse opvang of gastouderopvang. Dit kosten de studiedagen:

Uur opvang kost circa € 5,00. Uitgaande van 8 uur, kost opvang tijdens een studiedag dus € 40,00 per kind. Met vijf studiedagen kan het dus maximaal € 200 per jaar kosten. Uitgaande van de helft kinderopvangtoeslag kost het de ouders € 100 en het Rijk € 100. Stel dat die 400.000 kinderen gemiddeld 1,5 dag opvang nodig hebben omdat er een studiedag is dan wordt de berekening: Kosten: 400.000 x 1,5 x € 40,00 = € 24 miljoen. Wanneer via de kinderopvangtoeslag 50% wordt bijgedragen zijn de kosten voor het Rijk € 12 miljoen.

Afschaffen die studiedagen! Voor iedereen beter, ook voor de kinderen. Leraren in het basisonderwijs kunnen prima bijscholen op woensdagmiddag, in de schoolvakanties of 's avonds.

De studiedagen in het basisonderwijs af te schaffen.

Sign this petition

Addressed to:
15-12-2016
Signable
Richard van der Weegen

about 1 month
5 months
Daphne Taschner
Uitgeest
6 months
Nursen Ayar
Elst GLD
6 months
10 months
Maartje Schaap-Winkler
Hoofddorp
Laurens Thunnissen
Apeldoorn
Financieel adviseur
almost 2 years

No news about this petition yet.