Stop slavenarbeid PostNL in Nederland

PostNL sluit overeenkomsten met freelance/zzp postbezorgers waarbij in feite sprake is van loondienst, zonder de daarbij behorende werknemersrechten en werkgeversplichten.

burgers van Nederland

dat PostNL een groot aantal contracten met zzp'ers heeft afgesloten op zodanige wijze dat er sprake is verborgen loondienst, zonder de bij loondienst behorende rechten van werknemer worden gerespecteerd en plichten van werknemer worden nagekomen. De zzp'ers hebben door de een-opdrachtgever-constructie geen zicht op omzetgroei, geen recht op WW, geen ontslagbescherming en geen minimum loon.

nu blijkt dat PostNL een sterfhuisconstructie is en de zzp'ers op grond van hun huidige rechtspositie geen ander lot wacht dan uiteindelijk in de bijstand terecht te komen, onmiddellijk een einde te maken aan deze moderne vorm van afzichtelijke slavenarbeid. Tegelijk verzoeken wij u er zorg voor te dragen dat ministers van staat en andere kopstukken niet als commissaris van PostNL lobbyen bij de overheid ten nadele van zzp'ers.

Sign this petition

Drachten
Johan Visscher
Steenwijk
Kaderlid FNV-Bondgenoten, FC Zwolle supporter.
about 4 years

No news about this petition yet.