Bewoners, bedrijven, winkeliers en organisaties rond de Maliebaan willen dat de middenbanen open blijven, géén doorgaand verkeer over de ventwegen en geen verlies van ca. 150 parkeerplaatsen, zoals de gemeente voorstelt in "Variant 3+". De buurt heeft een alternatief plan met een fietsstraat.
bewoners, bedrijven, winkeliers en maatschappelijke organisaties langs de Maliebaan en omgeving
dat na 3 jaar inspraak en algemeen consensus in de buurt voor "Variant 1" de gemeente dit terzijde heeft geschoven en een plan voorstelt dat indruist tegen eerder gemaakte afspraken, nl. dat er alleen bestemmingsverkeer over de ventwegen zou lopen en geen verlies van parkeerplaatsen. "Variant 3+" is voor de buurt onacceptabel vanwege de enorme toename van verkeer over de ventwegen, het verlies van parkeren en zwaar verkeer langs oude gebouwen,
om de middenbaan te herinrichten als FIETSSTRAAT MET AUTO TE GAST (vergelijkbaar met de Maliesingel), het kruispunt opnieuw in te richten voor een vlotte en veilige afwikkeling door (zo mogelijk) stoplichten te verwijderen bij de ventwegen en alléén stoplichten bij de middenbaan te hebben. Als een verkeersstudie aantoont dat stoplichten ook bij de middenbaan kunnen verdwijnen is dat goed. De buurt wil dit samen met de gemeente uitwerken