Helaas, petities aan bedrijven doen we niet op petities.nl.
Want bedrijven hebben een klantenservice die alle reacties heel zorgvuldig tellen en wekelijks of zelfs dagelijks aan het management rapporteren in een spreadsheet en presentatie en uitgebreid bespreken. Ze luisteren goed naar hun klanten om te voorkomen dat ze weglopen naar de concurrent.
Het management neemt beslissingen gebaseerd op cijfers over omzet, kosten, bereik, merkreputatie, en dus ook signalen via de klantenservice over ontevredenheid.
Als u de klantenservice een bericht stuurt dan krijgt u normaal gesproken ook een uitgebreide uitleg terug.
In het geval van commerciƫle omroepen zijn de adverteerders de klanten (de kijker alleen indirect, tenzij die wegschakelt). Als u klant bent van een adverteerder kunt u de klantenservice bestoken met klachten, dreigen met een boycot.
Via een petitie kunt u bij ons niet oproepen tot een boycot. Oproepen tot ander gedrag is niet waar een petitie voor is, ondertekenaars zijn niet de ontvanger van een petitie. Gedrag kunt u op gang zetten door een plaatje via sociale media met een oproep te laten circuleren bijvoorbeeld.
Een petitie is gericht aan een monopolist zoals de overheid waar je geen grip op hebt behalve bij de verkiezingen.
De markt is ook vrij genoeg om de situatie te veranderen. De commentatoren kunnen via (internet)radio hun commentaar leveren bijvoorbeeld. Als er wetgeving nodig is, dan kan een petitie wel.
Het is mooi dat Olav met zijn Grandprix Radio APP verslag kan geven. Toch is dit wel een gedoe, vooral voor de mensen die niet technisch zijn. We missen de beleving die Olav en Jack wel met zich mee brengen tijdens Formule 1 verslaggeving.
Als betaler aan ViaPlay of de F1TV laten weten niet achter de huidige verslaggeving staan.
Met de huidige verslaggeving missen we de beleving, sensatie, vakkennis en de spanning van formule 1 zo als Olav Mol dat wel kan overbrengen.
Wij als consument willen spannende, emotionelere en verslag met vakkennis op de TV. Please Olav en Jack terug op de TV