Helaas, petities aan bedrijven doen we niet op petities.nl.
Want bedrijven hebben een klantenservice die alle reacties heel zorgvuldig tellen en wekelijks of zelfs dagelijks aan het management rapporteren in een spreadsheet en presentatie en uitgebreid bespreken. Ze luisteren goed naar hun klanten om te voorkomen dat ze weglopen naar de concurrent.
Het management neemt beslissingen gebaseerd op cijfers over omzet, kosten, bereik, merkreputatie, en dus ook signalen via de klantenservice over ontevredenheid.
Als u de klantenservice een bericht stuurt dan krijgt u normaal gesproken ook een uitgebreide uitleg terug.
In het geval van commerciƫle omroepen zijn de adverteerders de klanten (de kijker alleen indirect, tenzij die wegschakelt). Als u klant bent van een adverteerder kunt u de klantenservice bestoken met klachten, dreigen met een boycot.
Via een petitie kunt u bij ons niet oproepen tot een boycot. Oproepen tot ander gedrag is niet waar een petitie voor is, ondertekenaars zijn niet de ontvanger van een petitie. Gedrag kunt u op gang zetten door een plaatje via sociale media met een oproep te laten circuleren bijvoorbeeld.
Een petitie is gericht aan een monopolist zoals de overheid waar je geen grip op hebt behalve bij de verkiezingen.
De markt is ook vrij genoeg om de situatie te veranderen. De commentatoren kunnen via (internet)radio hun commentaar leveren bijvoorbeeld. Als er wetgeving nodig is, dan kan een petitie wel.
Het doel van deze petitie is om Olav mol terug te krijgen als presentator van de formule1.
Formule1 fans en mensen die het beeldmateriaal niet kunnen volgen
Dat de 1e uitzending Viaplay slecht gepresenteerd werd De rust in de presentatie ontbrak Het geforceerd over kwam
Een oplossing om Olaf Mol via een zender op tv tijdens Formule1 weer te zien/horen is