U, de petitionaris

NPO op YouTube ook op NPOstart

24 ondertekeningen

De belangrijke en nieuwswaardige uitzending van BOOS op 20 januari dwong veel kijkers om YouTube te gebruiken. Het staat op YouTube om dat de jeugd daar te bereiken is. Maar biedt het daarnaast ook aan op NPOstart! Misschien zelfs een kwartiertje eerder?

Petitie

Wij

tv-kijkers in Nederland

 

constateren

  • sommige producties van de publieke omroep zijn alleen op buitenlandse, commerciële platformen te bekijken
  • het idee is dat je daar doelgroepen kan bereiken die niet naar de NPO komen
  • bezoekers daar dragen bij aan de winst
  • vaak onbewust met:
    • je gedrag (zoek/like/comment/links),
    • geschiedenis (vrijwel al je online gedrag eerder)
    • identiteit (login, naam, ip)
    • aandacht (voor reclame en de merknaam)
    • en de combinatie van deze vier
  • de publieke omroep wordt voornamelijk met publiek geld betaald
  • deze professionele producties zijn duur, waardevol en origineel in vergelijking met het het meeste aanbod op die platformen
  • NPO waarde weggeeft aan 'big tech' zonder alternatieven te bieden

 

en verzoeken

alle producties behalve op dergelijke platformen altijd (iets eerder) op het eigen platform te bieden en consequent terug te verwijzen naar die bronlokatie vanuit de productie.

Ondertekenen

 
We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Details

Ontvanger:
Tweede Kamer 
Petitieloket:
Einddatum:
21-04-2022 
Petitionaris:
ReindeR Rustema 

Geschiedenis

Ondertekeningen