Museum De Wieger met sluiting bedreigd!

Het college van B&W in Deurne stelt voor om de subsidie voor De Wieger schrappen, waardoor het museum zijn deuren zal moeten sluiten. De Wieger is er al 35 jaar. Is het afgelopen met de verzameling Hendrik Wiegersma in zijn eigen huis? En met "het tuinpad van mijn vader"? Met de educatieve projecten voor 1500 scholieren per jaar? Met de tentoonstellingsmogelijkheden voor kunstenaars uit de omgeving? Dat kan natuurlijk niet!

Vrienden, vrijwilligers, kunstenaars, sponsors, scholen, donateurs, kunstminnaars, bedrijven, etc.

Met het schrappen van het subsidie voor De Wieger verdwijnt het museum voorgoed. Met het verdwijnen van het museum verdwijnt ook een belangrijk deel van het cultureel erfgoed en het visuele geheugen van Deurne. De Wieger is een van de weinige plekken waar de culturele geschiedenis van Deurne bewaard wordt en dagelijks toegankelijk is. De gelegenheid om hier kennis van te nemen wordt voortaan voor altijd onmogelijk.

Wij verzoeken de raad van Deurne de gevolgen van het schrappen van het subsidie aan De Wieger zorgvuldig te overwegen. Deze betekenen namelijk de onmiddellijke sluiting van het museum en het beëindigen van alle activiteiten. Met de reeds eerder opgelegde bezuinigingen kan het museum overleven, maar met het beëindigen van het subsidie zal het zijn deuren voorgoed moeten sluiten.

Sign this petition

almost 4 years
P.T. vd Westerlo
almost 4 years

No news about this petition yet.