Foto petitie klein

Kindgebonden Onderwijs Budget

Alle kinderen, vertegenwoordigd door hun ouders/verzorgers in de leer/kwalificatieplichtige leeftijd die geen gebruik maken van bekostigd onderwijs zouden zelf direct ZEGGENSCHAP moeten hebben over de besteding van beschikbaar schoolbudget; het Kindgebonden Onderwijs Budget. Zo kunnen zij zelf scholen oprichten die voldoen aan de wettelijke kwaliteitseisen en hun pedagogische wensen en inzichten.

Ouders, (leer/kwalificatieplichtige) kinderen, leerkrachten, docenten en sympathisanten,

Dat: De behoefte bestaat te kunnen kiezen voor andere vormen dan bekostigd onderwijs; Ouders en kinderen gebruik willen kunnen maken van de mogelijkheid van vrijheid van onderwijs zoals beschreven in artikel 23 van de Grondwet; Belastinggeld, bedoeld voor alle leer/kwalificatieplichtige kinderen nu terugstroomt in de staatskas, als gekozen wordt voor ander dan regulier bekostigd onderwijs en dit voor ouders grote financiële consequenties heeft.

Dat er een Kindgebonden Onderwijsbudget (KOB) komt voor alle kinderen die de leer/kwalificatieplichtige leeftijd hebben, maar kiezen voor andere vormen van educatie;
Het bedrag gelijk te stellen aan het bedrag dat beschikbaar is voor kinderen die bekostigd onderwijs volgen; Dat ouders en kinderen de vrijheid krijgen om hiermee zelf passend onderwijs "in te kopen" in de vorm van bijv. docenten, instellingen, of andere vormen van onderwijs

Onderteken deze petitie

31-10-2016
Ondertekenbaar
Baudy Wiechers
Organisatie:
Infini.nu in samenwerking met initiatiefgroep KOB, bestaande uit: Hannah Vos – Beckers, Hans Stam, Michaël de Vos, Antoon Wuestman, Karin Vosters en Baudy Wiechers

Rob martens
12 dagen

Nieuwtjes

Eerder toegevoegd

ouders zeggenschap, niet geld in handen

De initiatiefwet Meer ruimte voor nieuwe scholen, gaat waarschijnlijk echt zeggenschap aan ouders geven. Het Kindgebondenbudget beoogde al om ouders rechtstreeks zeggenschap te geven over aan welke school het onderwijsbudget voor hun kind(eren) betaald dient te worden. Er zijn steeds meer ouders die zelf schoolgeld betalen omdat de school van hun keuze niet voldoet aan de eisen die de inspectie (zelfstandig) aan financiering van de school.

+Lees meer...

Wij hopen dat dit op korte termijn niet meer nodig is.

23-03-2016 | Petitie Kindgebonden Onderwijs Budget