U, de petitionaris

Garandeer vrije keus voor de klant bij pakketbezorging

5 ondertekeningen

Ondanks duidelijke verschillen in kwaliteit heb je als consument zelden keus in wie een pakket aan huis bezorgt waardoor er weinig pressie op bezorgdiensten ligt in hoe ze omgaan met de koper. Dit moet anders.

Petitie

Wij

als consument van online bestelde artikelen

 

constateren dat:

  • diverse pakketbezorgdiensten tekortschieten in kwaliteit;
  • indicaties van bezorgtijden te vaak incorrect/niet bijgewerkt zijn,
  • pakketten vermist raken of zonder toestemming op een (onbeheerde) plek worden neergezet
  • er te vaak een ongegronde niet-thuismelding komt.
  • een goede klantenservice ontbreekt, via de chatbox volgt hooguit een melding dat de bezorger wordt aangesproken.
  • er geen compensatie is voor verloren tijd en het alsnog moeten (laten) afhalen.

 

en verzoeken

dat winkels die artikelen online aanbieden de consument de vrije keus bieden in de bezorgdienst zodat zij zich weer meer klantgericht/verantwoordelijk gaan opstellen.

Ondertekenen

 
We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Details

Ontvanger:
brancheorganisatie 
Petitieloket:
Einddatum:
03-06-2025 
Petitionaris:
C. Meertens 

Geschiedenis

Ondertekeningen