Toilet sticker illust txt liggend 4 3

Behoud de vrouwentoiletten

Overal offeren elitaire beleidsmakers vrouwentoiletten op om ‘inclusief’ te zijn. Nooit is vrouwen en meisjes iets gevraagd. Maar dat vinden wij een slecht idee. Steun onze oproep om vrouwentoiletten te behouden in openbare gebouwen, onderwijs, sportaccommodaties, musea, theaters, horeca, bedrijven.

Meer info en stickers bestellen op Voorzij.nl

meisjes, vrouwen en mannen,

• dat steeds meer vrouwentoiletten verloren gaan aan 'genderneutrale' wc's die ook toegankelijk zijn voor mannen
  • dat meisjes en vrouwen eigen toiletten willen voor hun privacy, waardigheid, veiligheid of religie
  • dat meisjes gevoelig zijn over hun lichaam en menstruatie
  • dat genderneutrale wc's viezer zijn
  • dat eigen vrouwen-wc's prettiger, schoner en veiliger zijn
  • dat 80% van de vrouwen én mannen gescheiden toiletten willen houden

overal voldoende vrouwentoiletten te behouden. Als daarvoor ruimte is, kan één genderneutraal toilet een mooie aanvulling zijn. Is die plek er niet, dan kan het mannentoilet genderneutraal worden. In elk geval moet minimaal één damestoilet beschikbaar zijn. Liefst meer, want vrouwen gebruiken vaker een toilet en hebben daar ook meer tijd nodig. Vrouwen hebben altijd recht op eigen ruimtes en privacy.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

01-09-2024
Marianne Driessen