Wij
automobilisten op de A10 Zuid
constateren dat:
- vanaf de A10 West (80km/u) naar de A10 Zuid voeg je links in op twee banen waar rechts nog 100 of harder wordt gereden (uit de richting Schiphol)
- je komt dan net vanuit een scherpe bocht, helling op, door een tunnel terug in het daglicht
- kort na het samenvoegen wordt door de snelle en langzame automobilisten actief gewisseld van rechts naar links èn andersom
- als je dan ook afslag VU moet hebben heb je daar maar 750 meter voor
- het tijdsverlies tussen Riekerpolder en knooppunt Amstel (6 km) is minder dan 1 minuut bij constant 80 (4m30) in plaats van constant 100 rijden (3m36).
- bij een lagere snelheid wordt de capaciteit van het baanvak groter en zijn files korter of ontstaan niet.
- een lagere snelheid is beter voor de veiligheid, het brandstofverbruik, de uitstoot en de geluidsoverlast.
en verzoeken
op de A10 Zuid een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur in te voeren.