Wij
automobilisten op de A10 Zuid
constateren
- vanaf de A10 West (80km/u) naar de A10 Zuid voeg je links in op twee banen waar rechts nog 100 of harder wordt gereden (uit de richting Schiphol)
- je komt dan net vanuit een scherpe bocht, helling op, door een tunnel terug in het daglicht
- kort na het samenvoegen wordt door de snelle en langzame automobilisten actief gewisseld van rechts naar links èn andersom
- als je dan ook afslag VU moet hebben heb je daar maar 750 meter voor
- het tijdsverlies tussen Riekerpolder en knooppunt Amstel (6 km) is minder dan 1 minuut bij constant 80 (4m30) in plaats van constant 100 rijden (3m36).
- bij een lagere snelheid wordt de capaciteit van het baanvak groter en zijn files korter of ontstaan niet.
- een lagere snelheid is beter voor de veiligheid, het brandstofverbruik en de uitstoot.
en verzoeken
op de A10 Zuid een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur in te voeren.