Deen zegt: Wij realiseren dat onze bedrijfsvoering van grote invloed kan zijn op een beter leefmilieu. Daarom spant Deen zich in om initiatieven te ontplooien die deze wereld beter beschermen voor volgende generaties.
Laat ze dit waarmaken, en producenten vragen dit te doen, te beginnen bij cacao.
De klanten van Deen supermarkten
Dat er nog veel te veel oneerlijke cacao wordt gebruikt in veel producten, en dat producenten pas overstappen op eerlijke duurzame cacao als de klant hierom vraagt. Bijvoorbeeld de producent van de thijsje hagelslag, Delicia, gebruikt duurzame cacao, maar niet voor het huismerk van Deen, thijsje. Als je dan vraagt waarom niet, zeggen ze dat ze dat alleen doen als hun klant (Deen supermarkten in dit geval) er om vraagt.
Dat Deen supermarkten een actievere rol gaat spelen in het verduurzamen van hun assortiment, te beginnen bij de cacao die vaak in slechte omstandigheden en door kinderen wordt geproduceerd. Het kan ook met de chocoladeletters, waarom dan niet met alle chocola? Het is tijd dat ze die verantwoordelijkheid nemen, en hun macht bij de producenten gebruiken om duurzame cacao te eisen in alle producten!