De plannen voor de Westrandweg ontberen landschappelijke inpassing. Voorkom onherstelbare schade aan rust en landschap door de weg te verzinken in het dijklichaam. VERSTOP DE WESTRANDWEG!
Milieucentrum Amsterdam en ondergetekende organisaties en personen,
a) dat de Westrandweg volgens de huidige plannen de Osdorper Polders drastisch zal doorsnijden;
b) dat deze snelweg op een dijklichaam komt te liggen van 8 tot 11 meter hoog;
c) dat het gebied hierdoor voorgoed onherstelbaar verstoord zal worden en het verkeer voor veel geluidsoverlast, luchtvervuiling en zichthinder zal zorgen bij bewoners en recreanten;
d) dat er brede maatschappelijke steun is voor een zorgvuldige inpassing van de weg;
e) dat we NU in actie moeten komen, want anders ligt de weg er voor de eeuwigheid;
d) dat het drama nog kan worden voorkomen.
de weg te verzinken in het dijklichaam:
VERSTOP DE WESTRANDWEG!
De nieuwe dijk kan zonder zichtbaar en hoorbaar wegverkeer opgaan in het polderlandschap zonder sterk te verstoren. De kwaliteit van de Westrand blijft zo behouden en kan zich ontwikkelen tot het gewenste, aantrekkelijke groene recreatiegebied 'de Tuinen van West'.
Een petitie is niet per se louter tegen iets. In de nieuwe petitie over een snelweg bij Amsterdam wordt ervoor gepleit de weg in te passen in het landschap.
Op deze manier krijg je niet alleen makkelijker mensen aan je kant, het wordt doorgaans ook door beleidsmakers gewaardeerd. Het zegt niet alleen 'nee!' maar ook hoe het wel moet.
Het doel van een petitie is om de politieke agenda te beïnvloeden. Door gelijk met alternatieven te komen kan dat krachtiger zijn dan alleen een tegenstem laten horen.
Het pragmatische karakter van een constructieve petitie wordt in Nederland doorgaans gewaardeerd door ontvanger en ondertekenaar.
Zoiets is niet makkelijk, want het succes van de petitie is ook afhankelijk van de kwaliteit van het alternatief. Daar hoef je bij een 'nee!'-petitie niet over in te zitten.