Mb1 1

Stop verstedelijking Mastbos

De Gemeente Breda wil een bestemmingsplanwijziging doorvoeren die grote gevolgen heeft voor de entree van het Mastbos aan de Huisdreef. Het Mastbosch hotel wordt uitgebreid tot 100 kamers met zaalruimte. De extra parkeerdruk van dit commerciƫle gebruik komt in het Mastbos te liggen. Het parkeerterrein in het bos wordt uitgebreid (110 plaatsen); onvermijdelijk zal ook elders in het bos geparkeerd gaan worden. De kolossale nieuwbouw en de verkeersdruk zijn desastreus voor het unieke karakter van de entree van het Mastbos en het groene gebied.

Stichting vrienden van het Mastbos Directe omwonenden Natuurliefhebbers Wandelaars Bredanaars

constateren dat:

Aantasting unieke karakter groene overgangszone en entree van het bos: de kolossale nieuwbouw wordt in tegenstelling tot alle andere bebouwing in dit groene overgangsgebied niet in de omgeving opgenomen. Dit en het grote parkeerterrein doen een zeer dominant en massief stedelijk beeld ontstaan en dat op de rand van het bos!

Niet ruimtelijk inpasbaar: de uitbreiding is simpelweg te groot voor deze hoek aan het Mastbos.

Toename verkeer & parkeerdruk: de verkeerssituatie is nu al onveilig. De 110 plaatsen liggen allemaal in het bos maar zijn bovendien niet genoeg.

Het is niet aan burgers uit te leggen dat er extra parkeerdruk op het Mastbos wordt gelegd ten behoeve van commercieel gebruik!

Het unieke karakter van de entree van het Mastbos en het beeld van de groene overgangszone naar het bos toe, gaan voorgoed verloren!

Wij eisen van de gemeente Breda dat zij de betreffende plannen intrekt en zorgt dat deze unieke toegang tot het Mastbos haar karakter blijft behouden en dat ze niet verwordt tot een parkeerkamer voor commercieel gebruik met een stedelijk uiterlijk.

Breda moet juist deze karakteristieke toegangsallee tot het Mastbos bewaken en conserveren. Derhalve zijn wij het niet eens met dit concept-ontwerp bestemmingsplan en tekenen hier bezwaar tegen aan.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Breda
09-07-2016