Renesse en paarden zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden

Een oproep aan alle paardenliefhebbers, gebruikers van alle faciliteiten voor paarden in Renesse en sympathisanten om hun stem te laten horen tegen het verlies van paardensportactiviteiten in Renesse.

Paardenliefhebbers uit Renesse en wijde omgeving, jarenlange trouwe bezoekers van Renesse uit binnen- en buitenland en sympathisanten

dat uit het Masterplan Renesse blijkt dat de Stichting Dorpsraad Renesse helaas weinig besef heeft van de omvang van de betrokkenheid van duizenden mensen op, rond en vanuit het terrein van Manege Grol in verband met de paardensport.

de Gemeente Schouwen Duiveland zich zeer goed bewust te worden van de levendigheid op dit terrein sinds '75 en de grote sociale en economische gevolgen wanneer deze unieke plek verdwijnt.

Niet alleen paardeneigenaren komen graag op Stoofweg nummer 10. Ook personeel, lesklanten, buurtjeugd, minicampinggasten, vakantiegangers, de bereden politie, instructeurs, hoefsmeden, dierenartsen, paardenfysiotherapeuten, paardentandartsen, passanten, barbezoekers, verenigingen, toeleveranciers etcetera bezoeken de locatie.

Een groot gat zal vallen, het dorp Renesse zelf zal hier ook veel mee verliezen gezien de bestedingen van deze mensen in de horeca en de logerij.

De Gemeente Schouwen Duiveland zal een grote teruggang zien in de toeristenbelasting wanneer voor al deze mensen de binding met Renesse door het verdwijnen van de paardensport wegvalt.

Schouwen-Duiveland
28-04-2016