Laathetvuurwerknietverdwijnen

Laat het vuurwerk van Hoensbroek niet verdwijnen

De gemeente heeft besloten om het vuurwerk in Hoensbroek, dat al vele tientallen jaren een vaste traditie is tijdens de oranjeviering op Koningsdag, definitief uit de begroting te laten.

Steun ons door deze petitie te tekenen!

Inwoners van Hoensbroek en omstreken die al tientallen jaren genieten van deze bijzondere traditie.

De gemeente heeft besloten om het vuurwerk in Hoensbroek definitief uit de begroting te laten en dat terwijl het nog maar één van weinige echte Gebrookse tradities is die er momenteel nog zijn. Tevens heeft de gemeente geen alternatieven bekeken en het alternatieve begrotingsvoorstel (waarin zowel het vuurwerk kan blijven bestaan én de overige verenigingen voldoende subsidie krijgen), welke is aangeboden door stichting Oranje Festival Gebrook, naast zich neergelegd.

Wij pikken dit niet en vinden dat het vuurwerk in Hoensbroek móet blijven bestaan. Waarom mag er wel voor duizenden euro's vuurwerk worden afgestoken in Heerlen (tijdens opening Cultura Nova) maar niet in Hoensbroek? Waarom komt Hoensbroek weer op een tweede plaats?

• Wij willen dat het vuurwerk alsnog blijft voortbestaan in Hoensbroek.

• Wij willen dat de gemeente hiervoor budget beschikbaar stelt om zodoende deze Gebrookse traditie, die ook door mensen buiten Hoensbroek wordt bezocht, te kunnen blijven voortzetten.

Heerlen
23-12-2016