Behoudderoyal bannerfb

Behoud de Royal Heerlen

De gemeente heeft plannen om de Royal ‘op vrije voeten te zetten’: De Maxim en de Rivoli zullen worden gesloopt. De Royalzaal dreigt alle allure en akoestiek te verliezen door de bouw van 2 filmzaaltjes op het illustere balkon. Stop deze zinloze afbraak!

willen dat het interieur van de Royal blijft zoals het is conform de plannen voor het volkstheater.

Het plan voor het volkstheater is oorspronkelijk gebaseerd op de Royal zoals zij is. De wethouder en IBA denken daar anders over. Zij willen Maxim en Rivoli slopen, een liftgebouw op het plein met een loopbrug, de authentieke Royalzaal verprutsen door op het balkon 2 filmzaaltjes te bouwen en horeca in de nostalgische entree vestigen. Wij van het volkstheater gaan voor behoud van de Rivoli en geen enkele aantasting van het interieur van Royal

Uitsluitend de Maxim te slopen waardoor de oorspronkelijke Royal grotendeels vrij komt te staan. Behoud van de Rivolizaal en niet alleen de voorgevel. Blijf af van het interieur en de bestaande routing. Geef het volkstheater de kans om het succesvolle concept van volksschouwburg De Roma in Antwerpen neer te zetten in de Royal.

Heerlen
27-07-2016
John Egberts
Stichting Royal Theater Heerlen i.o.