Behoud brandweerpost Westkapelle

De Veiligheidsregio Zeeland heeft het voornemen om de brandweerpost in Westkapelle op korte termijn (2015) te sluiten. Hierdoor zal de brandweerzorg in Westkapelle ALTIJD te laat komen. Terwijl in levensbedreigende situaties elke seconde telt! Wij vinden dit plan onaanvaardbaar!

Inwoners, ondernemers en toeristen in Westkapelle en omgeving

Dat sluiting van de brandweerpost Westkapelle onacceptabel is. De Veiligheidsregio houdt geen rekening met belangen van een grotere kern van de Gemeente Veere. De vrijwilligers die nu in Domburg en Westkapelle wonen kunnen niet meer tijdig op de kazerne aanwezig zijn. Zonder post Westkapelle is het dekkingsplan in gebied Westkapelle niet dekkend en daarmee de veiligheid van de burger in het geding.

De Veiligheidsregio Zeeland; wijzig uw plannen en behoud post Westkapelle! Neem geen onnodige risico’s in ons gebied en ga verantwoord om met onze veiligheid! Ga ook zuinig om met uw vrijwilligers, gezien het tekort bij andere posten. Voorlopig past sluiting van de post niet in het plaatje van verantwoorde brandweerzorg in Veere!

hulpverleningsorganisatie
15-03-2016