Voorkom sluiting Centrum voor de Kunsten Beverwijk

Het college van burgemeester en wethouders stelt de gemeenteraad voor het Centrum voor de Kunsten Beverwijk per 1 juli 2015 te sluiten. Er bestaan wel degelijk praktische oplossingen die het Centrum voor de Kunsten heeft verwoord in het strategisch beleidsplan. Het college kiest echter voor de makkelijkste weg.

liefhebbers van kunst en cultuur en supporters van gedegen educatie voor alle leeftijdsgroepen in de disciplines muziek, dans, theater en beeldend

dat het gemeentebestuur van Beverwijk de onschatbare waarde van (deelname aan en genieten van) kunst en cultuur nauwelijks onderkent. We constateren ook dat dit bestuur zich laat leiden door cijfers en de maatschappelijke functie, kwaliteit en traditie die het Centrum vertegenwoordigt, volstrekt veronachtzaamt. Door het Centrum voor de Kunsten weg te saneren, staart het college zich blind op de korte termijn.

de gemeenteraad dat zij haar bestuurders wijst op deze dwaling. Want een zichzelf respecterend gemeentebestuur vecht voor het behoud van het goede en het mooie, neemt moedige besluiten, luistert en zoekt naar realistische oplossingen die ten goede komen aan de inwoners en de toekomst van deze stad.

Houd het Centrum voor de Kunsten Beverwijk OPEN! Sluiten is geen kunst.

Beverwijk
18-12-2014