Dwarslogo

Stop graaicultuur in publieke bankensector

Nederland verkeert in economisch zware tijden. De bezuinigingen die ons allen treffen worden groter en groter, werkloosheid groeit sterk en zonder overheidssteun dreigen grote banken om te vallen.

Een belangrijke verantwoordelijke voor de economische crisis is de bankensector. Overal in de wereld zijn banken in elkaar gestort en lopen de spaartegoeden van onschuldige burgers grote risico's.

Volgens het kabinet moet iedereen inleveren om weer uit de economische crisis te komen. Iedereen? Bijna iedereen, want alleen voor bankdirecteuren wordt een uitzondering gemaakt. Nog altijd blijven zij tonnen aan jaarsalaris verdienen en grote bonussen en gouden handdrukken opstrijken. En dat allemaal ten koste van ons, burgers in de samenleving.

Het moet afgelopen zijn met de graaicultuur bij banken. Laat je stem horen, wijs de politiek op haar verantwoordelijkheid en onderteken deze petitie!

belastingbetalende burgers van Nederland

• dat Fortis, ABN Amro en SNS genationaliseerd zijn om faillissement te voorkomen
  • dat deze banken nu publieke instellingen zijn die vallen onder de Wet Normering Topinkomens
  • dat deze wet bepaalt dat lonen in de publieke sector niet hoger mogen zijn dan €187.340,- per jaar