Sociaal Centrum Groningen moet blijven!

1.231 ondertekeningen

Het Sociaal Centrum Groningen heeft een groot maatschappelijk belang en vervult sociale functies die op geen enkele andere plek in de stad aan bod komen. Deze bruizende, non-commerciele plek met oefenruimtes, woonruimte, volkskeuken, concertzaal, vergaderruimte en politiek cafe moet blijven!

vrijwilligers, sympathisanten, bezoekers, bekenden, gebruikers en bewoners van het Sociaal Centrum

constateren dat:

dat het behoud van zowel het Sociaal Centrum als het pand van de oude Pizzeria Pino van groot belang is. Het Sociaal Centrum biedt bands een plek om te oefenen en op te treden, iedereen een goedkoop, gezond, veganistisch driegangenmenu op zondag, politieke bewustwording, samenwerking en sociale ontwikkeling, informatie-avonden en -uitwisseling, een alternatieve broedplaats voor cultuur, gezelligheid en ontplooiing en alles op non-commerciele basis.

het behoud van het Sociaal Centrum! De ophanden zijnde verkoop bedreigt het voortbestaan van deze plek. Wij willen hier blijven, om de activiteiten die hier plaatsvinden voort te kunnen zetten, omdat daar elders in de stad geen ruimte voor is. Omdat we vinden dat iedereen zijn plekje in de stad verdient, en het Sociaal Centrum voor veel mensen en initiatieven het enige plekje is. Het Sociaal Centrum moet blijven!

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Groningen
24-05-2016