Omroep Hindoe Media OHM is van ons

Omroep Hindoe Media OHM dreigt als zender te verdwijnen door mismanagement en wantoestanden van het bestuur. OHM is niet van hen, maar van ons, de hindoegemeenschap in NL! - Wij weten dat de zendtijd en zender OHM TV per 2016 zal verdwijnen. Met deze petitie willen wij duidelijk maken dat wij de hindoe levensbeschouwelijke zendtijd willen behouden danwel continueren en adequaat te waarborgen.

verontruste representanten van de Nederlandse Hindoegemeenschap, spirituelen in NL

via het informele circuit en de media berichten over uitsluiting, waarden als transparantie, integriteit en mismanagement, die ons raken als hindoegemeenschap.

Organisatie Hindoe Media maakt sinds 10 februari 1993 radio en televisieprogramma’s met als invalshoek de Hindoecultuur, religie en filosofie. Er worden vele programma’s gemaakt die gericht zijn op de versterking van de Hindoe-identiteit in Nederland. Daarnaast worden onderwerpen behandeld die een bron vormen voor conflict tussen generaties, maar ook onderwerpen in de taboesfeer en die het leven in twee culturen aan de orde stellen.

Zaken die bevordering van participatie, sociale mobiliteit en actief burgerschap tot doel hebben komen regelmatig voorbij. Voor Hindoes is OHM een uniek en onmisbaar platform geworden voor communicatie van zaken en van de dynamiek van de eigen cultuur en religie. Voor de Hindoegemeenschap in Nederland is OHM een instelling van zelfherkenning en erkenning, ook van zelfexpressie en dialoog met anderen. Een brug van en naar de hele multiculturele Nederlandse samenleving.

U kunt zich voorstellen wat er zal gebeuren als deze zendtijd ons komt te ontvallen!

Staatssecretaris Sander Dekker en Minister Jet Bussemaker

A) Omdat u bij machte bent; B) Omdat u de wettelijke middelen daartoe heeft;

1. In te grijpen in de zaak omtrent OHM en verdere schade en gezichtsverlies van de Hindoegemeenschap te voorkomen;
  2. Het bestaan van OHM adequaat te waarborgen (integreren bij andere omroepen) en te continueren op transparante, integere beginselen.

02-05-2016
OHM is van Ons