Minimumloon voor krantenbezorgers en overige bezorgers met een Overeenkomst van Opdracht

Daar krantenbezorgers en overige bezorgers zoals reclamebezorgers e.d. die ouder zijn dan 19 jaar onderbetaald worden eisen we op z'n minst het wettelijk minimumloon voor deze groep. Het is namelijk ook een volwaardige bijbaan. Er is namelijk voor deze groep niks geregeld in de wet. Dus mensen help a.u.b door te ondertekenen. Zodat vele bezorgers geholpen worden met iets meer extra loon.

Krantenbezorgers, reclamebezorgers en andere bezorgers met een opdracht van overeenkomst.

Ouderen die ouder zijn dan 19 jaar krijgen minder betaald dan het minimumloon. Krantenbezorgers krijgen bijvoorbeeld maximaal €5,17 bruto per uur, ongeacht hoe oud men is. Dit is niet eerlijk. Reclamebezorgers krijgen vaak minder. Het invouwen wat ze thuis doen krijgen ze helemaal niet betaald. Dit is toch ook werk wat men in opdracht doet?

Wij verzoeken dat allen die een opdracht van overeenkomst hebben en die minder hebben dan het minimumloon, op z'n minst het wettelijk minimumloon betaald moeten krijgen.

01-05-2016
John Dohmen