Kinderboerderij tanthof

Kinderboerderij Tanthof Delft moet open blijven

De gemeente Delft lijkt af te willen van kinderboerderij en de waterspeeltuin in Tanthof Delft. Initiatiefnemers voor een doorstart krijgen onvoldoende mogelijkheden. Dit is een basisvoorziening en wordt door vele mensen dagelijks bezocht. Roep de gemeenteraad op om deze belangrijke voorziening in stand te houden!

inwoners van Delft en omstreken die genieten van de kinderboerderij en waterspeeltuin in Tanthof

Dat private partijen en burgerinitiatieven het niet lukt om de exploitatie van de kinderboerderij en waterspeeltuin over te nemen. Dat de gemeente Delft zo bezig is om iets moois en belangrijks voor de stad weg te saneren. Eenmaal weg is altijd weg.

Dat de naast liggende bibliotheek ook al wegbezuinigd is. Dat beloftes over alternatieve oplossingen niet zijn nagekomen. (bibliotheek in buurthuis)

Welke zichzelf respecterende stad doet voorzieningen weg zie zo basaal zijn? Zelfs dorpen in de omtrek hebben een kinderboerderij en een bibliotheek. Die is in Tanthof ook al wegbezuinigd! Moet Tanthof een achterstandswijk worden waar niemand wonen wil? Waarom geen goede initiatieven ontplooien en ondersteunen? Wie komt op voor de kinderen?

Dat de kinderboerderij en de waterspeeltuin in Tanthof blijft bestaan, met of zonder private partijen. Dat indien private partijen het (na enige tijd) financieel niet redden, de gemeente het bestaan van de kinderboerderij en waterspeeltuin blijft garanderen.

Delft
26-08-2016
Corina Bac

Petitie indienen bij wethouder 23 juni!

23 juni willen we de petitie indienen bij de betreffende wethouder, tijdens de commissievergadering waarbij de kinderboerderij wordt behandeld. Kom daarom ook: di 23 juni 20:00, stadhuis Delft.  .

22-06-2015

Gemeente Delft: Verantwoordelijkheid naar buurtbewoners

Uit Persbericht Delftse Post 3 juni 2015:  Buurtparticipatie waterspeeltuin Tanthof Om de in 2014 heringerichte waterspeeltuin de komende jaren open te houden, stelt het college voor bewoners en ondernemers te benaderen die willen participeren in het openhouden en beheren van de waterspeeltuin. Hierbij zijn verschillende scenario’s denkbaar: van sleutelbeheer door de buurt tot beheer door een speeltuinvereniging.

Vooralsnog gaat de gemeente uit van een periode van 3 jaar. Omvormen tot dierenweide Het college van de Gemeente Delft stelt voor om de kinderboerderij Tanthof tijdelijk (3 jaar) om te vormen naar dierenweide. Het verschil tussen een kinderboerderij en dierenweide zit voornamelijk in het contact met de dieren. Het is bijvoorbeeld alleen mogelijk om naar dieren te kijken en niet mogelijk om contact met dieren te hebben. Met de omvorming wil de gemeente de mogelijkheid openhouden om de dierenweide aan de buurt of aan een (horeca)exploitant over te dragen. --------------------------------------------- Oproep: Geef jou mening op de facebook.com/gemeentedelft.kinderboerderijtanthof Wat wil en kan jij bijdragen?

Persbericht Delftse post 3 juni
03-06-2015