De Varkensmarkt, een sieraad in de binnenstad van Amersfoort

De Varkensmarkt, het hart van ons bruisende centrum, ligt er verwaarloosd en rommelig bij. Dat vinden wij, ondernemers en omwonenden in de omgeving van de Varkensmarkt, onacceptabel. Wij willen van de Varkensmarkt weer een bruisend en gezellig plein maken.

ondernemers, omwonenden en andere belanghebbenden

dat de Varkensmarkt, het hart van ons bruisende centrum, er verwaarloosd en rommelig bij ligt. Geparkeerde fietsen domineren het beeld en het autoverkeer levert dagelijks gevaarlijke situaties op voor voetgangers en andere verkeersdeelnemers. Dat vinden wij, ondernemers en omwonenden in de omgeving van de Varkensmarkt, onacceptabel. Wij willen van de Varkensmarkt weer een bruisend en gezellig plein maken, kortom, een sieraad in onze binnenstad. Om dat te bereiken moet er veel gebeuren. Wij zijn bereid om samen met de gemeente daar onze schouders onder te zetten. Nu is het moment, want binnenkort wordt in de provincie een besluit genomen over de nieuwe concessie voor het busverkeer. Dit geeft de mogelijkheid het drukke busverkeer uit dit deel van de binnenstad te weren, de daarmee samenhangende geluidsoverlast en stank aan te pakken, en de rommelige en onveilige verkeerssituatie op de Varkensmarkt flink te verbeteren. Wij grijpen dit belangrijke moment aan om te komen tot een aantrekkelijk plein en

de gemeente om: 1. mee te werken aan een gezamenlijk plan van burgers, ondernemers en gemeente voor de Varkensmarkt; 2. de grote hoeveelheid busverkeer op het plein te laten stoppen.

Amersfoort
08-12-2016