Wel BTW-verhoging op sport

De Tweede Kamer heeft ingestemd met het Belastingplan 2019, waar de btw-verhoging op sport een onderdeel van is. GroenLinks is lang tegen geweest op dit punt, maar is uiteindelijk overstag gegaan. Kamerleden Lisa Westerveld van GroenLinks en Antje Diertens van D66 gaven aan voor preventiemaatregelen te zijn om een gezonde leefstijl te bevorderen. Edgar Mulder van de PVV heeft wel een motie ingediend, maar die kreeg onvoldoende steun.

Bron: Over het Belastingplan 2019, zie de memorie van toelichting, 7.1. Verhogen verlaagde btw-tarief.

EINDE ANTWOORD

REACTIE PETITIONARIS

Dank voor uw steun aan de petitiecampagne "geen btw-verhoging op sport". De campagne is ondertekend door bijna 25.000 personen. Het besluit van het kabinet is helaas definitief: het lage btw tarief gaat van 6 naar 9%.

Uw ondertekening is zeker zinvol geweest.

Door middel van alle acties die zijn gevoerd tegen het duurder maken van een gezonde leefstijl, is een voorschot genomen op de toekomst. Er is een breed maatschappelijk protest ontstaan, niet alleen op het vlak van sporten, maar ook met betrekking tot de gezonde eerste levensbehoeften zoals groente, fruit en kraanwater. De politiek zal moeten nadenken over maatregelen die snel en onbezonnen werden genomen. Enerzijds mensen straffen omdat ze bewust voor een gezonde leefstijl kiezen en anderzijds een beleid voeren waarbij gekozen wordt voor preventie. Het kabinet weet dat dit een volstrekt verkeerd en tegenstrijdig signaal is geweest.

Wij blijven alert, mobiliseren krachten en zullen de barricaden opzoeken, zodra er opnieuw onzalige plannen komen om de btw te verhogen. Wij hopen dat wij dan ook weer op uw steun mogen rekenen.

Met sportieve groet,

Namens de Vereniging Exclusieve Sportcentra,

EINDE REACTIE

07-02-2019 | Petitie Géén btw verhoging op sport

Onttrekkingsbesluiten TU Delft

Delft, zondag 17 oktober 2021

Geachte heer/mevrouw,

Gemeente Delft heeft op vrijdag 15 oktober 2021 in het gemeenteblad van Delft een rectificatie ‘Onttrekkingsbesluiten TU Delft’ geplaatst. Zie: https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2021-362191.html?utmcampaign=20211016&utmsource=attenderingsmakelaar&utmmedium=email&utmterm=gemeentedelft&utmcontent=overuwbuurt In het oorspronkelijke bericht was men vergeten te vermelden dat rechtsmiddelen tegen het besluit kunnen worden ingediend.

‘Een ieder kan binnen zes weken na bekendmaking van dit besluit een gemotiveerd beroepschrift indienen bij de Rechtbank ’s-Gravenhage (sector Bestuursrecht), postbus 20302,2500 EH Den Haag. Voor het behandelen van een beroepschrift wordt griffierecht geheven’

Met vriendelijke groet,

Geert-Jan Bergers .

17-10-2021 | Petitie Behoud parkeerplaatsen TU Delft

Het staat nu ook in de stentor!

De Belofte (weliswaar niet Celestijns) - Een Kijkje in Onze Visie

Was jij ook al zo nieuwsgierig naar de reden om DRUIVENSTRAAT 26/30 te laten blijven... Neem dan eens een kijkje (reaguursels toegestaan):

Heb het er eens over, ga met elkaar in discussie! Maar, vooral...

+Lees meer...

Deel deze vooral ook met je medemens! Keep it human guys! En nog een fijn weekend!

Zaterdag 16 okt. 12 uur: petitie 156 keer ondertekend

Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de petitie: het laat de bewoners en omwonenden dus niet koud. Ondertussen heeft een meerderheid van de Wijchense politieke partijen een rondleiding in het visiegebied gekregen en zijn de zorgen en bezwaren toegelicht..

Stadsdeel West ontvangt in vergadering petitie

De kapvergunning is gewijzigd rond een beeldbepalende berk. Langs de Zaanstraat blijven alle bomen staan tot een niet stratenplan getekend is volgend jaar.

+Lees meer...

Maar deze herfst begint in principe het bouwrijp maken van de grond voor een nieuw huizenblok. De grens tussen straat en bouwzone blijkt gewijzigd. Dat is link en we willen dat een paar bomen uitgezonderd worden van deze wijziging. lees verder op FB/BomenBredius over overhandiging op 26 oktober

Fysieke Campagne Present

Vandaag zijn er fysieke posters geplakt in Breda centrum. En tevens een visirplan te bus geworpen bij de gemeente raad (gelezen of ongelezen).

+Lees meer...

Op dit moment nu staat de uitzetting gepland op 18 Oktober, maar met jouw hulp kan alles nog veranderen! Ben je benieuwd naar de nauwe details van ons clandestien initiatief? Ben jij benieuwd naar onze kernwaarden en toekstvisie?

Get connected! Meer volgt komende dagen!

15-10 Interview met WOS tv.

Nu al te zien op WOS.nl maar waarschijnlijk maandag 18-10 om 19.00 uur bij WOS- nieuws een item over het stukje Korte Buurt. Mooie beelden..

Vrijdag 15 okt., 12 uur: petitie is reeds 118 keer ondertekend

De petitie is vandaag, 15 okt. om 12 uur, reeds 118 keer ondertekend.

+Lees meer...

Dit betekent nu al dat de zorgen en bezwaren onder een ruime groep van de bewoners en omwonenden leeft. Blijf deze petitie delen!