Op dinsdagavond 13 mei stond project Waterfront op de agenda van de raadscommissie Ruimte Ontwikkeling en Bereikbaarheid. Ik heb een inspreekmoment over dit agendapunt aangevraagd en een pleidooi gehouden voor natuurbehoud bij de bouwplannen omtrent Meerdijkhaven. Helaas kunnen we de bouw niet stoppen. Er is wel de intentie om natuur een prominente plek te geven rondom de woningen. We weten nog niet hoe dat eruit gaat zien.
Met enkele betrokkenen willen we de ontwikkelingen op de voet blijven volgen. We zullen aandacht blijven vragen voor natuurbehoud en de mogelijkheid om te kunnen wandelen (met de hond) langs de kust. Mocht je je bij ons willen aansluiten, laat het me dan weten via de mail!
Hiermee wil ik deze petitie afsluiten en indienen bij de gemeenteraad. Ik wil iedereen hartelijk danken die deze petitie heeft ondersteund. Op deze manier hebben we een duidelijke stem gegeven aan mensen die nu nog genieten van de dagelijkse wandeling in de natuur aan onze mooie kust.
Vriendelijke groet, Christine van Gaalen
De gemeenteraad heeft deze motie aangenomen: Houd Velsen schoon: betaalbare kosten en zichtbare handhaving. Maar dit gaat het probleem niet oplossen!!!
Een goed milieu is belangrijk, maar het bereiken van dat doel mag niet afhangen van individuele beslissingen, of iedereen wel of niet meewerkt! En dat geldt nog meer in de wetenschap dat er een betere en structurele oplossing is: nascheiding! We gooien alles in één bak en de afvalverwerker heeft machines om dat afval te scheiden.
Daarom zeggen wij trek je klep open, teken de petitie en stop met betalen per afvalzak.
In een 'internetconsultatie' pleit de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid ook in de laatste alinea 'kentekening' voor een kenteken voor de e-bike:
"Kentekening
Kentekening is belangrijk om LEV’s goed te kunnen monitoren. Door voertuigen via
een kenteken te registreren, ontstaat voortdurend inzicht in het aantal voertuigen dat
in bezit is.
Dit geeft een beeld van de populariteit van een voertuig. Daarnaast maakt kentekening het eenvoudiger om de kenmerken van een voertuig dat bij een ongeval betrokken is, en eventueel ook de bestuurder of berijder, te identificeren. Kentekening ondersteunt bovendien de handhaving. Illegale LEV’s, of LEV’s waarmee regels worden overtreden, zijn hierdoor namelijk gemakkelijker te herkennen."
Verder pleit ook de Fietsersbond Amsterdam en wijzelf van Geef het Fietspad Terug voor een kenteken.
De RAI Vereniging doet allemaal serieus klinkende voorstellen maar die bij uitvoering zorgen voor uitstel. Die tactiek heet in de taal van lobbyisten het 'meestribbelen'. Zeggen dat je mee doet, maar eigenlijk is het zand in de tandwielen gooien. Het stuk voor stuk weerleggen van de bezwaren op zich zorgt al voor vertraging, laat staan dat als de wetgever gevoelig blijkt voor enkele ervan
Goed nieuws! De partij van de Dieren gaat donderdag 11 juni mondelinge raadsvragen stellen over de naderende uitzetting van Stichting Tweede Kans. Wethouder Melanie van der Horst van Economische Zaken zal deze moeten beantwoorden.
Al meer dan 600 mensen hebben de petitie ondertekend, daar zijn wij ontzettend blij mee! Wij gaan met een groep vrijwilligers op de publieke tribune zitten en overhandigen na afloop de petitie aan de wethouder.
Kom je ook langs? Hoe meer belangstellenden hoe beter! De vergadering start om 13.00 uur, we verzamelen om 12.30 voor de Stopera. Wil je aansluiten maar ken je ons niet dan kan je een berichtje sturen naar nverkooijen@hotmail.com.
Bedankt iedereen voor alle steun, we houden jullie via dit platform en onze sociale media kanalen op de hoogte van de uitkomst. Hopelijk tot ziens bij Stichting Tweede Kans!
Groetjes!
Namens alle vrijwilligers van Tweede Kans,
Nienke
Dank zij jullie steun én de inzet van ons straatcomité is de beslissing om de picknicktafels weg te halen opgeschort tot en met 21 juni! Zo kan het geplande zomerfeest met spelletjes voor de kinderen en een borrel voor de buren gewoon aan de tafels plaatsvinden. Daarna zal met de afdeling Handhaving van de gemeente worden gepraat.
Zojuist online gekomen en morgen in de papieren krant. https://www.bd.nl/oss/felle-strijd-tussen-oss-en-bewoners-om-bomenkap-dit-is-een-monumentale-groenroute~ac1afab7/.
Beste mensen,
Er is een inspraakavond over de kunst op het Gerard Douplein!! do 25 juni om 19:00 uur in het Dovenontmoetingscentrum aan de Stadhouderskade. Komt allen!!.
Het Kontakt heeft aandacht besteed aan de petitie met daarin ook een reactie van de Gemeente West Betuwe. Het artikel is via de volgende link te vinden: https://www.hetkontakt.nl/vijfheerenlanden/nieuws/466952/herinrichting-asperen-terras-bombero-krimpt-van-twaalf-naar-twee-tafels-xq4c51#s=v1466952mq6hxk3o_kxkv5.
Deze petitie gaat niet open omdat het niet voldoet aan de voorwaarden van petitieloket Zwolle: