Op 3 september 2018 sluit ik de petitie, en alle andere acties die ik ben gestart ten aanzien van het op de kaart zetten van de wetgeving rondom rijgeschiktheid, af.
Het is dan exact 3 jaar geleden dat ik het CBR van de medische informatie voorzag, waarvan het mij bekend was dat deze moest worden aangeleverd om mijn rijbewijs te verlengen, omdat ik al type 1 diabetes mellitus had vóórdat ik de eerste keer mijn rijbewijs aanvroeg.
Als gevolg van de wijze waar op de bepaling van rijgeschiktheid in Nederland is geregeld, bleek ik niet mijn rijbewijs te kunnen verlengen op dat moment, omdat het CBR geen Verklaring van Geschiktheid kon afgeven ten gevolge van de op dat moment geldende wetgeving rondom rijgeschiktheid en depressie.
Door de wijze waar op de bepaling van rijgeschiktheid is geregeld in Nederland konden meer dan 650.000 mensen in Nederland met precies dezelfde aandoening, wél blijven autorijden.
Dit was een bittere pil om te slikken, omdat dit strikt wettelijk gezien misschien niet was te voorkomen, maar puur praktisch gezien wél. Als er een CBR-loket had bestaan bij de gemeente, waar één of meerdere artsen werkzaam waren, die zich specifiek bezighouden met de wettelijke eisen rondom rijgeschiktheid en deze mij persoonlijk hadden geholpen om een Verklaring van Geschiktheid te verkrijgen.
Zo lang de verschillende stakeholders (CBR, Gezondheidsraad, artsen en patiëntenorganisaties) op hun eigen eiland blijven zitten en (al dan niet met tegenzin) blijven meewerken aan de regelgeving ten aanzien van de bepaling van rijgeschiktheid zoals deze is opgesteld door Nederlandse overheid, verwacht ik geen verandering in de wetgeving ten aanzien van de bepaling van rijgeschiktheid.
Ik dank alle ondertekenaars van de petitie voor hun steun.
vriendelijke groet, Klaske
Deze petitie is nu meer dan 900 keer getekend. Aanstaande dinsdag is de laatste dag waarop er nog ondertekend kan worden; op woensdag 23 april wordt de petitie aangeboden aan het gemeentebestuur van Nederweert.
Ken jij nog iemand voor wie het belangrijk is dat de twee fiets-/voetgangersbruggen niet worden geschrapt? Laat die persoon dan nú weten dat die de petitie nog kan steunen.
Wat denk jij; zullen we de 1000 ondertekenaars halen?
Vanavond dienen we onze petitie Red Historisch Stadsgezicht op Nieuwevaart, Entrepotdoksluis en Oosterkerk in bij Waterschap Amstel Gooi en Vecht (AGV) om 20.00 uur aan het begin van de Commissievergadering Waterkwaliteit van het AGV (adres: Korte Ouderkerkerdijk 7, Amsterdam).
Waterschap Amstel Gooi en Vecht (AGV) verleende op 6 september 2023 een watervergunning voor het nieuwbouwproject op de werf aan Hoogte Kadijk 145B aan Hoogte Kadijk C.V. en Woest Developers, de projectontwikkelaars.
Ambtenaren van Waternet behandelden hun aanvraag van een watervergunning op grond van de Keur AGV 2019 namens het DB van Waterschap AGV.
Namens Stichting Buurtorganisatie 1018 tekenden we hiertegen bezwaar aan en tegen ongegrondverklaring stelden we beroep in bij de Rechtbank Amsterdam.
De projectontwikkelaars vragen nu ook een vergunning aan voor vervanging van de damwanden rondom de werf, aan de kade van de Entrepotdoksluis en aan de Nieuwevaart. De bedoeling is om achter de oude damwanden, aan de landzijde, nieuwe damwanden te slaan en de oude damwanden tot ca. 1 m onder de waterspiegel af te branden of af te knijpen.Gevaarlijke situatie? De Omgevings-dienst Noordzeekanaalgebied en Waterschap AGV moeten hierop besluiten.
There are two weeks left until the closing of our Petition before Gemeente and we have 294 signatures of support. Do you think we can still reach 300? Thank you for believing in THEREDBOX Projects and those of us who make them up!.
Dank voor de 501 mensen die reeds getekend hebben! Tekenen blijft belangrijk. Deel nogmaals aub.
Hierbij een update.
Ik heb 11 april in Doorn een gesprek gevoerd met de verantwoordelijke wethouder en zijn verantwoordelijke ambtenaar. Ik heb hen geïnformeerd over de lopende petitie de hondenbelasting af te schaffen in deze gemeente.
De volgende stap die genomen kan worden is de handtekeningen aan de raad aan te bieden. Een alternatief is een Open Agenda avond te bezoeken. Meer stemmen van eigen inwoners zijn hiervoor zeer welkom!
De volgende punten zijn besproken:
Tegen BVH 6 VVD 4 Open 5 D66 4 CDA. 4 CU. 1
Voor Partij voor de Dieren 2 SGP 2
D66, VVD, BVHLokaal hebben, in tegenstelling tot de belofte aan de kiezer, een andere koers gevaren. Beloven zich hard te maken voor de afschaffing maar stemmen vervolgens tegen afschaffen. Dit terwijl er de vrijheid is haar eigen beloften gestand te doen. Immers er is geen 'regeerakkoord'.
Open(GroenLinks/PvdA/ProgressiefHeuvelrug), CU, CDA hebben zich niet specifiek uitgesproken in hun verkiezingsprogramma. Deze partijen hebben allen tegen afschaffing gestemd.
Ik blijf een ieder vragen, deel de petitie. Ik zal mij dan tot de Raad gaan wenden en de handtekeningen aanreiken. Doel; een moderne gemeente heft moderne en evenredige belastingen.
Afgelopen zaterdag waren Sophie en Noëmie al te zien in EenVandaag en morgenochtend en -avond wordt er aandacht aan besteed bij Hart van Nederland op SBS6.
Morgenmiddag is het grote moment waarop we de petitie gaan aanbieden in Den Haag.
.
Persbericht Kennemerduinen 11-04-2024:
Het duingebied is op dit moment (11-4-2024) van Bloemendaal tot IJmuiden feitelijk geheel ontoegankelijk. Deze situatie lijkt steeds meer een blijvend karakter te krijgen.
Na Kattendel is voor de recreant het Nationaal Park geheel ontoegankelijk geworden. Het is niet ondenkbaar dat dat veel langer gaat duren dan winter en voorjaar. Met de Fietsersbond verlangen veel recreanten adequater beheer van het duingebied, niet alleen in de Kennemerduinen maar ook in de Schoorlse duinen.
We blijven ons inzetten om verbetering te bewerkstelligen voor de duinfietspaden. Daarom ons verzoek: teken de petitie uit mei 2023 als u dat nog niet hebt gedaan. Dit kan nog tot 1 september 2024.
René Rood Fietsersbond Regio Haarlem
(...) analist en vermogensbeheerder Jim Tehupuring van 1Vermogensbeheer in BNR's Doorgelicht. ‘Als belegger wil je een bedrijf dat groeit, winst maakt, voldoende cash op de bank heeft, kan omgaan met tegenslag of een unieke marktpositie heeft, KLM heeft dat allemaal niet.’ bij BNR.