U, de petitionaris

Nieuws

Let op, u ontvangt alleen e-mail van ons als u dat zélf aangeeft

In tegenstelling tot andere petitie-websites sturen we geen eindeloze stroom e-mails over andere petities, onze organisatie, donatieverzoeken en wat niet al. Niks!

Na het bevestigen (niet vergeten!) ontvangt u nog 1 e-mail: als de petitie overhandigd is en een antwoord heeft gekregen. Dat is een grotendeels huishoudelijke mededeling met dat we wat u invulde gaan wissen. Ook staat er in wat er met de petitie gebeurde, het allerbelangrijkste.

Wel is altijd mogelijk om alles rondom de petitie op de voet te volgen door updates te ontvangen van de petitionaris zelf. Als u daar een vinkje voor zet! Die versturen wij namens de petitionaris. Ook nadat de petitie sluit. Voor het versturen controleren we die op relevantie, spelfouten, deugdelijke links, vrij van virussen en trackers enzo. Zodat u geen rotzooi ontvangt.

Vergeet dat vinkje niet, want menig petitionaris wil van alles laten weten en met u organiseren en doen maar kan u dan niet bereiken. Zo lezen we veel moois maar de helft tot tweederde ontvangt die 'voortgangsberichten' niet. Zo jammer.

Ook is het mogelijk nog een extra vinkje te zetten om aan te geven dat u betrokken bent bij uw omgeving en e-mail daarover wil ontvangen. Soms verschijnt er een burgerpanel, burgerraad of iets dergelijks in uw woonplaats. Daar mailen we u dan over. Gebeurt (helaas) niet vaak, dus zet dat vinkje vooral.

22-05-2026

Petitie aangeboden aan de burgemeester

Op 26 mei 2026 bood de initiatiefnemer de petitie aan aan de burgemeester. Deze neemt de petitie in behandeling en zal hierop reageren. Met vriendelijk groet, griffie gemeenteraad Eindhoven.

Petitie aangeboden aan de wethouder

Op 26 mei 2026 bood de initiatiefnemer de petitie aan aan de wethouder. Deze neemt de petitie in behandeling en zal hierop reageren. Met vriendelijk groet, griffie gemeenteraad Eindhoven.

Petitie overhandigd op 19 mei 2026

Vorige week dinsdag 19 mei 2026 hebben wij en twee anderen de petitie aangeboden aan de vaste Kamercommissie van Defensie. Met 108 ondertekenaars...

Tegelijk werden er ook 6 andere petities aangeboden aan de Tweede Kamer en kregen we er ondersteuning van ex-millitairen die eerder ook een petitie hadden aangeboden aan de Kamercommissie tegen de Vrijheidsbijdrage.

In totaal zijn er tot nu toe 3 petities aangeboden tegen de Vrijheidsbijdrage. .

Overhandiging van de petitie op 19 mei 2026

Op 19 mei 2026 tussen 13:45 en 14:00 uur zal in de Tweede Kamer in de Statenpassage aan de Tweede Kamercommissie van Defensie de petitie 'Vrijheidsbijdrage Defensie ' worden overhandigd.

Bron: tweedekamer.nl

Wilt u erbij zijn? Meld het de petitionaris en meld u zich aan op bezoekers.tweedekamer.nl..

De Fietstunnel blijft!

Goedemorgen allemaal,

Gisteren tijdens de kernsessie over Bloemketerp is er direct vóór het inspreken al een belangrijke toezegging gedaan door wethouder Dijkstra: de fietstunnel tussen het Schalsumerplan en Bloemketerp blijft bestaan.

Wij zijn hier natuurlijk erg blij mee. Dit is een belangrijk resultaat voor iedereen die dagelijks gebruikmaakt van deze veilige route: kinderen, ouders, ouderen, fietsers, wandelaars en mindervalide mensen.

Dank aan iedereen die de petitie heeft ondertekend, gedeeld of op een andere manier heeft geholpen om dit onderwerp onder de aandacht te brengen.

+Lees meer...

Jullie steun heeft duidelijk verschil gemaakt.

Maar we zijn er nog niet helemaal. Wij hopen (en gaan er vanuit) dat de gemeente nu ook verder kijkt naar de verkeersveiligheid in het hele gebied. Vooral het scheiden van auto’s en fietsers/wandelaars blijft wat ons betreft erg belangrijk. Een veilige wijk en omgeving betekent dat kinderen zelfstandig kunnen fietsen, ouderen veilig kunnen wandelen en iedereen zonder onnodige risico’s gebruik kan maken van de routes richting Bloemketerp en de stad.

De tunnel blijft — en dat is goed nieuws. Nu hopen wij dat ook de rest van de plannen verkeersveilig en toekomstbestendig wordt uitgewerkt.

Nogmaals bedankt voor alle steun!

Reactie op de petitie: uitgegleden

In reactie op deze petitie schreef iemand: "mijn vriendin is laatst uitgegleden door zo’n verfplas, want ze kon er niet omheen: nieuwe rok onder de verf. Kostbaar grapje.".

Het doel is enigszins bereikt

de petitie is ingetrokken want het doel is enigszins bereikt..

Framing

Inmiddels is een tegen petitie opgesteld door iemand met "Open AZC" waar deze petitie wordt weggezet als xenofoob.

Helaas is het framing want daar gaat het helemaal niet om. .