In tegenstelling tot andere petitie-websites sturen we geen eindeloze stroom e-mails over andere petities, onze organisatie, donatieverzoeken en wat niet al. Niks!
Na het bevestigen (niet vergeten!) ontvangt u nog 1 e-mail: als de petitie overhandigd is en een antwoord heeft gekregen. Dat is een grotendeels huishoudelijke mededeling met dat we wat u invulde gaan wissen. Ook staat er in wat er met de petitie gebeurde, het allerbelangrijkste.
Wel is altijd mogelijk om alles rondom de petitie op de voet te volgen door updates te ontvangen van de petitionaris zelf. Als u daar een vinkje voor zet! Die versturen wij namens de petitionaris. Ook nadat de petitie sluit. Voor het versturen controleren we die op relevantie, spelfouten, deugdelijke links, vrij van virussen en trackers enzo. Zodat u geen rotzooi ontvangt.
Vergeet dat vinkje niet, want menig petitionaris wil van alles laten weten en met u organiseren en doen maar kan u dan niet bereiken. Zo lezen we veel moois maar de helft tot tweederde ontvangt die 'voortgangsberichten' niet. Zo jammer.
Ook is het mogelijk nog een extra vinkje te zetten om aan te geven dat u betrokken bent bij uw omgeving en e-mail daarover wil ontvangen. Soms verschijnt er een burgerpanel, burgerraad of iets dergelijks in uw woonplaats. Daar mailen we u dan over. Gebeurt (helaas) niet vaak, dus zet dat vinkje vooral.
Petities.nl kan het soms doen lijken alsof een geld donatie gevraagd wordt. Dit zal ik nooit doen! Het gaan alleen om de handtekeningen dus betaal niets.
De Borneosteiger is een geliefde ontmoetingsplek voor buurtbewoners. Inkorting van de steiger dreigt een uniek onderdeel van onze wijk te laten verdwijnen.
Teken de petitie voor behoud van de steiger en een oplossing die door de hele buurt wordt gedragen
Bedankt beste honden bezitters / liefhebbers en oppassers,
Door jullie ondersteuning hebben we de 250 gehaald en is deze petitie een burgers motie geworden. Na overleg met gemeenteraadslid Tjeerd Ritmeester (Eindhoven voor elkaar) hebben we besloten om deze na de zomer aan te bieden aan de (hopelijk dan benoemde) betreffende wethouders om hier mee aan de slag te gaan.
Inmiddels zijn er al wel de nodige achtergrond vragen gesteld aan de gemeente om duidelijk te krijgen wat er al wel en niet is gedaan op dit vlak.
We houden je op de hoogte, maar eerst nogmaals bedankt en ja er mogen er altijd meer aansluiten. Graag zelfs!
https://radiolelystad.nl/erkende-opvoeder-van-risicohonden-raakt-terrein-kwijt-en-niemand-heeft-een-alternatief.
Heb je het artikel gezien / gelezen bij omroep flevoland? Kijk hem hier onder:
https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/472865/%27hoog-risicohondenschool-moet-weg-en-vindt-geen-nieuwe-plek:-%27bitter-eigenaren-kunnen-nergens-heen%27.
Het is nu tijd om met elkaar een vuist te maken, en ervoor zorgen dat we dit niet tolereren..
De Gelderlander besteedt vandaag aandacht aan de kwestie:
https://www.gelderlander.nl/nijmegen/gemeente-grijpt-in-bij-geliefde-zwemplas-zwemmers-verbijsterd-het-is-hier-juist-zo-gezellig-in-de-zomer~a3ab1e82/.
Wij, de ondertekenaars van deze petitie, hebben met zorg en teleurstelling kennisgenomen van uw besluit om u aan te sluiten bij de culturele boycot tegen Israël.
De Flint is als publiek theater en belangrijk cultureel centrum van Amersfoort eigendom van ons allemaal. Het theater wordt (mede) met publiek geld gefinancierd en hoort er te zijn voor alle inwoners van Amersfoort en omgeving, ongeacht hun persoonlijke opvattingen over het Israël-Palestina conflict.
Door deel te nemen aan een boycot creëert u echter een politieke toetsing die een deel van uw publiek uitsluit.
Bezoekers die niet willen meedoen aan deze boycot, of die een andere visie hebben, voelen zich niet langer onvoorwaardelijk welkom. Dit staat haaks op de kernwaarden van cultuur: verbinden, diversiteit en vrijheid van meningsuiting.
De Flint wordt (mede) met publiek geld gefinancierd. Iedere inwoner van Amersfoort en omgeving heeft daarom recht op toegang tot het theater zonder politieke of morele screening. Door deze boycot ontneemt u een deel van uw publiek de mogelijkheid om onbevangen van voorstellingen te genieten in hun eigen stad.
Cultuur zou een brug moeten slaan in plaats van een scheidslijn te trekken. Door zich als instelling eenzijdig politiek te positioneren in een uiterst complex geopolitiek conflict, verliest De Flint haar neutraliteit en haar rol als gedeelde culturele ruimte. Dit doet denken aan donkere periodes in de geschiedenis waarin demonisering leidde tot verschrikkelijke gevolgen.
Wij verzoeken u daarom vriendelijk doch dringend:
Wij hopen dat men kiest voor inclusiviteit boven activisme en daarmee het vertrouwen van een breed publiek behoudt.