Zuigelingen hebben recht op babyluikje!

Een babyluik is een gecontroleerde mogelijkheid om een achtergelaten zuigeling direct zorg te geven. Anonimiteit is hierbij gewaarborgd.Dit is echter in strijd met de kinderrechtenconventie van de Verenigde Naties. Volgens deze conventie heeft ieder kind het recht zijn eigen afkomst te kennen. Maar onlangs zijn er wéér twee baby's gevonden. Deze baby's hadden een kans kunnen hebben als ze anoniem in veiligheid gebracht hadden kunnen worden door de ouder (s). Het EERSTE recht, omschreven in de kinderrechtenconventie,: IEDER KIND HEEFT RECHT OP LEVEN!

Moeders, vaders, een ieder die begaan is met het lot van baby's en hun, vaak wanhopige, jonge ouders

.. dat (jonge) wanhopige ouder(s) niet de mogelijkheid hebben om anoniem een zuigeling naar een veilige plek kunnen brengen, met de zekerheid dat ze geen info hoeven te verstrekken als ze dat niet willen of kunnen. .. dat een kind zonder het babyluik in deze situatie geen kans heeft. .. dat het leven van een kind, belangrijker is dan een artikel in de kinderrechtenconventie van de VN.

.. dat de kamer serieus de mogelijkheden om de zgn. 'safe haven law' zoals die al van kracht is in verschillende europeese landen en in de USA, te onderzoeken. Wanhopige ouders hebben zo een humaan alternatief voor abortus, het willekeurig te vondeling leggen of om het leven brengen van hun kind. Denk hierbij niet alleen aan de zgn. 'ongelukjes' door onveilig vrijen maar ook aan de baby's die op andere, tragische manieren zijn verwekt.

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
Kabinet
24-06-2010
Closed
Marion Mulder-Apeldoorn

almost 5 years
Iza Kroon
Roden
Gerinda Haase
Rijssen
E.R. van den Bergh
Hoofddorp
over 5 years
Philip Ik erger mij een beetje dat baby recht bij vrouwen ligt
Some where... en hier ouders wordt gemeld... beetje fout ! Want het zijn vrouwen die beslissen.
Mannen hebben hiervrijwel niets mee te maken.. en toch worden ze door u betrokken.. beetje discriminatie..
Sabrina Vermaas
Amersfoort
ass. woonbeg. mensen met een verstandelijke beperking.
over 5 years

No news about this petition yet.