Zeehondjes zijn lui

Zeehondjes staan erg laat op en voeren niks uit. Als excuus verwijzen ze naar hun zwakke gezondheid. Maar dat zijn meestal vage klachten. Toch wordt er altijd een positief beeld van hen geschetst. Ten onrechte! Het Wereld Natuurbestrijdingsfonds eist maatregelen van de minister president.

Theo van Duren, directeur van het Wereld Natuurbestrijdingsfonds

Het WNBF constateert dat er ten onrechte stelselmatig en valselijk een positief beeld van zeehondjes wordt geschetst in de media. Hun nauwelijks te bevatten luiheid wordt bewust onder de pet gehouden. Dit kan kwalijk uitpakken voor kwetsbare groepen in de samenleving. Zeker voor kinderen. Al te vaak wordt hen een positief beeld voorgehouden van een diergroep dat haaks blijkt te staan op de werkelijkheid. Wat bijvoorbeeld te denken van pony's! Consequent wordt de jeugd een beeld voor gehouden van de pony als een aimabel, welwillend en bekwaam dier. Maar ze kunnen helemaal niks! Het is onbenul en desinteresse. Om dit te maskeren beweert men dat ze mirakels kunnen tellen. Ook hier klopt niets van. Het WNBF heeft tenminste nog nooit gehoord van een accountant die zijn pony erbij haalt als een rekensom wat ingewikkeld blijkt te zijn. Bovendien wijst onderzoek door het WNBF uit dat pony's ook nog eens een door en door verdorven karakter hebben. Welk een schok moet dit alles zijn voor jonge meisjes? Eerst die ontluisterende ervaring met pony's. Vervolgens storten zij zich op de zeehondjes, waarvan zij gezien de berichtgeving terecht mogen veronderstellen dat die toch echt van onbesproken gedrag zijn om er vervolgens achter te moeten komen dat die dieren ook niet willen deugen! Wat dit betekent voor onze kwetsbare jeugd in hun ontwikkeling naar volwassenheid laat zich raden. Liefde en vertrouwen tot tweemaal toe in de knop gebroken! Dit leidt onherroepelijk tot catastrofes met alle nare gevolgen van dien. Zoals verliezen van houvast of wegzinken in een poel van wanhoop en onterecht zelfverwijt. Of in een andere poel. Met alle gevolgen daar weer van. Dit mag zo niet doorgaan! Het WNBF acht het dan ook van het grootste belang dat de minister president zelf het voortouw neemt om een einde te maken aan deze misstanden. Te beginnen met de zeehondjes. Volgend jaar de pony's.

Het WNBF verzoekt de minister president om maatregelen te nemen tegen zeehondjes in het algemeen en ook afzonderlijk. En om t.z.t. deze petitie persoonlijk in ontvangst te nemen.

Sign this petition

Addressed to:
minister
09-03-2016
Signable
Theo van Duren

about 3 years
over 3 years
Guillaume Pajot
Villers le Sec, FRANCE
Joost Welle
Tess Hofland
Tilburg
Frank-Peter van de Goor , Reusel
Bontjassen importeur
Wim Zuiver
Geertruidenberg
Victor Ragetli
Amersfoort
Honden onder de wapenwet, ook zeehonden
Paul Verstegen
Reek
A. Lamers
Oss
Valentin Pajot
Paris (Villers)
Prince of Paris
over 4 years

No news about this petition yet.