Xs4all moet blijven

XS4ALL moet blijven

52.828 ondertekeningen

KPN is voornemens de merknaam XS4ALL te laten verdwijnen. Dat is de kip met de gouden eieren slachten. XS4ALL is een sterk merk, dat jaar na jaar als beste wordt beoordeeld door de Consumentenbond. XS4ALL is voorvechter van privacy en veiligheid en dat mag niet verdwijnen. Teken daarom deze petitie

Klanten, medewerkers en sympathisanten van XS4ALL

dat u voornemens bent de merknaam XS4ALL te laten verdwijnen

u dit voorgenomen besluit niet door te laten gaan en de merknaam XS4ALL te laten bestaan.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

werkgever
10-08-2019
Kirsten Verdel

KPN onderzoekt alternatieven voor XS4ALL

Telecombedrijf KPN moet onderzoek doen naar alternatieven voor XS4ALL, dit meldt het Algemeen Dagblad vanmorgen. KPN doet dit nadat de ondernemingsraad van XS4ALL naar de rechter stapte na het voorgenomen besluit om KPN op te heffen, blijkt uit correspondentie in handen van het AD.

+Lees meer...

KPN haalde daarop bakzeil. Het besluit leidde tot massaal protest van XS4ALL-klanten: bijna 53.000 van hen tekenden een online petitie tot behoud van het bedrijf. De OR diende een verzoekschrift in bij de Ondernemingskamer om de eigenstandige positie bevestigd te krijgen, waardoor een adviesaanvraag over XS4ALL ook langs de OR zou moeten.

Volgens het AD heeft de rechtsgang geholpen: KPN beloofde alternatieven te gaan bekijken voor het stoppen met XS4ALL. De personeelsvertegenwoordiging heeft daarop de rechtszaak ingetrokken. Er wordt nu naar mogelijke alternatieven gekeken, 'in de breedste zin van het woord.'

Het actiecomité XS4ALL moet blijven is verheugd dat KPN toch naar alternatieve scenario’s gaat kijken. De afgelopen tijd heeft het comité tot drie keer toe bij KPN aangegeven in gesprek te willen over dergelijke alternatieven, die achter de schermen zijn uitgewerkt. Hier heeft KPN niet op gereageerd. Vanmiddag zullen KPN-aandeelhouders en XS4ALL-klanten en sympathisanten naar de jaarlijkse algemene aandeelhoudersvergadering van KPN gaan om de KPN-top te bevragen over het nieuws. De aandeelhoudersvergadering vindt plaats om 14:00 uur in Rotterdam. De vergadering is live te volgen via https://ir.kpn.com.

Buiten bij de ingang zullen bezoekers van de aandeelhoudersvergadering een brief uitgedeeld krijgen. De tekst hiervan luidt:

GEACHTE AANDEELHOUDER VAN KPN,

KPN wil XS4ALL opheffen. Dat is op 10 januari aangekondigd. Wij vragen u te voorkomen dat KPN op ondoordachte wijze waarde vernietigt.

De volgende feiten kunt u desgewenst tijdens de aandeelhoudersvergadering controleren bij het bestuur van KPN:

1. XS4ALL heeft de HOOGSTE RETURN ON INVESTMENT van alle KPN onderdelen.

2. XS4ALL-KLANTEN WILLEN NIET WEG bij XS4ALL getuige de bijna 53.000 handtekeningen op petities.nl. Het is niet bekend met welke churn KPN rekening heeft gehouden, en of dat percentage niet ernstig wordt onderschat.

3. XS4ALL heeft een ongekend hoge Net Promoter Score - mond tot mond reclame - in Nederland en de BASIS BLIJFT AL JAREN STABIEL in tegenstelling tot de base van KPN die krimpt.

4. Na inzet van de OR van XS4ALL bij de ondernemingskamer heeft KPN BAKZEIL GEHAALD; KPN heeft toegezegd alternatieven voor opheffing te onderzoeken met de OR van XS4ALL..

5. KPN wil niet in gesprek met het actiecomité 'XS4ALL moet Blijven' over het terugdraaien van het besluit of verkoop van het merk. Zelfs bij een gedeeltelijke verkoop krijgt KPN een zeer welkome cash-injectie. Deze optie is tot nu toe onbespreekbaar. Daarom bereidt het comité de start voor van een NIEUWE PREMIUM ZELFSTANDIGE PROVIDER voor klanten die niet mee willen naar KPN. Hierdoor zullen de negatieve gevolgen van de opheffing ook op de lange termijn doorwerken.

6. Er lijkt door KPN GEEN FINANCIËLE DOORREKENING te zijn gemaakt van de kosten van opheffing afgezet tegen de baten. KPN heeft publiek de belofte gedaan dat er niets verandert voor de huidige klanten, maar het is zeer onwaarschijnlijk dat KPN die belofte waar kan maken. Omdat XS4ALL eigen systemen en diensten heeft, zijn de KOSTEN VAN INTEGRATIE HOGER dan verwacht.

7. KPN verliest door de opheffing van XS4ALL een unieke kans om zich een positie te verwerven op de markt van de kabel: nu die eindelijk na jarenlange strijd open gaat voor concurrerende aanbieders. KPN laat een kans op meer marktaandeel liggen. Door het opheffen van XS4ALL blijft er van KPN alleen nog een uitgekleed nutsbedrijf over. Zonder ruimte voor innovatie of tegenspraak. Wilt u liever investeren in innovatie met een commercieel oogmerk? Steun dan het voorstel van de VEB om tegen een regeling te stemmen die bonussen voor de bestuurders garandeert ongeacht de winst. En vraag het bestuur om het uiterst winstgevende XS4ALL te behouden, in een onafhankelijke positie.

Wij wensen u een productieve aandeelhoudersvergadering,

Klanten van XS4ALL Namens het actiecomité 'XS4ALL moet Blijven' www.xs4allmoetblijven.nl

10-04-2019

XS4ALL-klanten verrassen KPN-top met bliksemactie bij Rijksmuseum

Klanten en sympathisanten van internetprovider XS4ALL verrassen de top 75 medewerkers van KPN vanavond met een bliksemactie bij het Rijksmuseum. KPN komt daar bijeen op een besloten bijeenkomst van de top 75 medewerkers van het bedrijf.

+Lees meer...

De actievoerders staan vanavond met grote letters ‘I AM XS4ALL’ voor de ingang van het Rijksmuseum. Aan de KPN-medewerkers worden flyers uitgedeeld waarop wordt gevraagd het ‘cultureel interneterfgoed’ dat XS4ALL is niet te verkwanselen. Op de flyer wordt ook gewezen op een belangrijk zakelijk aspect van de voorgenomen opheffing: het aantal XS4ALL-klanten dat nu al opzegt lijkt groter te zijn dan door KPN werd verwacht.

KPN besloot in januari om het zeer winstgevende merk XS4ALL op te heffen, wat leidde tot felle protesten onder klanten. Bijna 53.000 mensen tekenden een petitie die opriep tot behoud van de provider. Ook werd een actiecomité opgericht, bestaande uit klanten, (oud-)medewerkers en sympathisanten van XS4ALL. Het comité roept klanten op nog niet op te stappen, omdat het enerzijds nog pleit bij KPN voor het behoud van XS4ALL, en anderzijds omdat het comité ook werkt aan een alternatief waar klanten die niet naar KPN willen naar kunnen overstappen. Op 10 april is de jaarlijkse aandeelhoudersvergadering van KPN. Dan zal het bestuur aan de aandeelhouders uit moeten leggen waarom andere -financieel gunstigere- opties dan het opheffen van XS4ALL niet worden verkend.

De tekst van de flyer:

Beste KPN medewerker,

Veel plezier vanavond in het Rijksmuseum! Ons cultureel erfgoed komt natuurlijk nergens zo mooi tot zijn recht als in het Rijksmuseum.

Denken jullie in dat kader vanavond ook nog eens goed na over het culturele interneterfgoed dat KPN in haar bezit heeft? We hebben het uiteraard over XS4ALL, een merk zo sterk dat 52.000 klanten en sympathisanten al hebben opgeroepen dit te behouden.

Wij begrijpen uiteraard de wens van KPN om lean en mean te zijn en om kosten te willen besparen op bijvoorbeeld marketing, infrastructuur en personeel. Helaas zien wij dat het opheffen van het merk XS4ALL niet bijdraagt aan deze doelstellingen. Veel meer klanten dan waar KPN rekening mee hield dreigen weg te lopen bij XS4ALL. Het aantal opzeggingen is nu al groter dan verwacht. Daar komt nog bij:

Ziggo heeft de internetsnelheden deze week met 25% verhoogd. Dat zal veel mensen naar deze concurrent van KPN lokken. Er zijn geluiden dat XS4ALL-klanten binnenkort een prijsverhoging krijgen. Als dat gebeurt zal dat voor nog meer opzeggingen zorgen. Actiecomité XS4ALL Moet Blijven werkt aan de oprichting van een nieuwe provider. Veel XS4ALL-klanten die nog níet opgezegd hebben, wachten deze overstapmogelijkheid af. Wij doen dan ook een dringend beroep op u om alternatieve scenario’s te onderzoeken. Er zijn ook opties waarbij XS4ALL, klanten, personeel én omzet en winst voor KPN in stand kunnen blijven, waarbij zelfs de één merk strategie overeind kan blijven. Deze verkennen wij graag met u. U weet ons te vinden.

Speciaal voor KPN-topman Maximo Ibarra is de tekst vertaald:

Gentile dipendente KPN,

Divertiti stasera al Rijksmuseum!

Sono pochi i posti dove si può godere in modo cosi bello e unico del nostro patrimonio culturale, come nel Rijksmuseum. Questa sera, in questo luogo meraviglioso, stai considerando l’eredità culturale di internet che KPN possiede? Stiamo ovviamente riferendoci a XS4ALL, un marchio così forte che 52.000 clienti e simpatizzanti hanno già chiesto che venga mantenuto. Certamente comprendiamo il desiderio di KPN di essere lean e mean e di voler risparmiare sui costi, ad esempio, sul marketing, sulle infrastrutture e sul personale. Tuttavia, riteniamo che la cancellazione del marchio XS4ALL non contribuisca a questi obiettivi. Infatti, molti più clienti di KPN rischiano di scappare via da XS4ALL rispetto a quanto ci aspettavamo. Il numero di cancellazioni è già maggiore del previsto.

Inoltre – Ziggo, questa settimana, ha aumentato la velocità di internet del 25%. Questo attrarrà molte persone verso questo concorrente di KPN. Inoltre, pare che i clienti di XS4ALL riceveranno presto un aumento di prezzo. Ciò contribuirà a causare molte cancellazioni.

– Il comitato di azione “XS4ALL deve continuare” sta lavorando sulla creazione di un nuovo provider che potrà provvedere alla continuazione de marchio e del servizio XS4ALL. Molti clienti di XS4ALL che non hanno ancora annullato il loro abbonamento sono in attesa di una possibile opzione di trasferimento.

Pertanto ti esortiamo a chiedere a KPN di indagare su scenari alternativi. Riteniamo che ci siano sicuramente opzioni in base alle quali XS4ALL, i clienti, lo staff e anche i proventi per KPN possono essere mantenuti. Anzi, crediamo che ciò possa facilitare la strategia e la tradizione del marchio KPN. Siamo felici di esplorare questi con voi. Sai dove trovarci.

27-03-2019

Derde update XS4ALL moet blijven

beste sympathisant van XS4ALL, we hebben nieuws:

• Actiecomité werkt aan oprichting nieuw bedrijf
  • Appeltaartactie voor personeel XS4ALL
  • Speciale oproep aan petitie-ondertekenaars: meld je aan voor de nieuwsbrief!
  • Steunverklaringen van de achterban
  • 'Nep'-XS4ALL nieuwsbrief
  • Al meer dan 10.000 euro aan donaties
  • Petitie al meer dan 52.000 keer ondertekend
  • XS4ALL Moet Blijven in het nieuws
  • Schud de boel wakker op social media

ACTIECOMITÉ WERKT AAN OPRICHTING NIEUW BEDRIJF

Actiecomité XS4ALL Moet Blijven werkt aan de oprichting van een nieuw bedrijf onder een nieuwe naam. Het comité werkt aan plannen hiervoor omdat KPN zich tot nu toe niet bereid heeft getoond om XS4ALL te verkopen, op afstand te zetten of gewoon te laten voortbestaan.

De plannen voor het nieuwe bedrijf zijn al vergevorderd.

+Lees meer...

Hierbij wordt de juridische structuur zo vormgegeven dat het eigendom niet is gericht op economisch gewin, maar op ideologische standvastigheid. Privacy, veiligheid, vrije toegang voor iedereen en bescherming tegen datadeling staan hierbij centraal. Er is een businessplan, er zijn mensen voor o.a. techniek, marketing, financiën en juridische zaken en er zijn gesprekken geweest met een aantal investeerders die zeer geïnteresseerd zijn in het oprichten van een bedrijf met een ideologische drive én gezond zakelijk inzicht. Die investeerders komen uit verschillende sectoren: de bankenwereld, goede doelen, telecom, private investeerders, techfondsen. Kortom: de steun is groot. Ook wordt momenteel een alliantie gesmeed met bestaande bedrijven op het gebied van hosting, telefonie, infrastructuur en beveiligd emailgebruik.

Tegelijkertijd hoopt het actiecomité nog steeds op een oplossing die voor het behoud van XS4ALL zorgt. Wij denken dat dit het beste is voor alle betrokken partijen; KPN, XS4ALL, medewerkers en klanten. Hierbij kan worden ingezet op bijvoorbeeld het op afstand zetten van XS4ALL of een mogelijke (gedeeltelijke) verkoop van XS4ALL. XS4ALL kan zich dan weer volledig richten op de belangrijke ideologische waarden, de technologisch hoogstaande producten en de ongeëvenaarde ondersteuning voor klanten. Wij roepen KPN nogmaals op met ons in gesprek te gaan over deze optie. Als deze optie op niets uitloopt komt het comité op afzienbare termijn met een eerste stap waarmee klanten en medewerkers founding member kunnen worden van het nieuwe bedrijf.

APPELTAARTACTIE VOOR PERSONEEL XS4ALL

Vanmorgen deelde een delegatie van het actiecomité appeltaart uit aan XS4ALL-medewerkers op bij de ingang van het XS4ALL-gebouw in Amsterdam. De actie was bedoeld om medewerkers een hart onder de riem te steken, in de onzekere tijden waarin zij nu leven. Naast diverse klanten en oud-medewerkers was ook oud-directeur Doke Pelleboer hierbij aanwezig. Hij overhandigde een pamflet aan KPN-topman Maximo Ibarra die toevallig tijdens de actie naar binnen liep. De tekst van het pamflet is hier te lezen: https://xs4allmoetblijven.nl/nieuws/actiecomite-steekt-hart-onder-riem-bij-xs4all-medewerkers/

SPECIALE OPROEP AAN PETITIE-ONDERTEKENAARS: MELD JE AAN VOOR DE NIEUWSBRIEF

Dit is een wat gek bericht specifiek voor de petitie-ondertekenaars: je krijgt dit bericht met een nieuwsupdate, maar dat is via petities.nl. Als de petitie over enig moment formeel afloopt, kun je niet meer snel op de hoogte worden gehouden van het nieuws over onze acties. Meld je daarom als je dat nog niet gedaan hebt ook aan voor de nieuwsbrief op https://xs4allmoetblijven.nl/nieuwsbrief/, alleen dan weet je 100% zeker dat je al het nieuws blijft volgen.

STEUNVERKLARINGEN VAN DE ACHTERBAN

De afgelopen tijd hebben meer dan 5.000 mensen in commentaren op de petitie of hier op de site aan ons laten weten waarom ze XS4ALL Moet Blijven steunen (het aantal e-mails is helemaal krankzinnig, dat staat hier nog los van). Een kleine greep van enkele honderden reacties die kwamen nog vóórdat we aangaven aan een plan B te gaan werken vind je op https://xs4allmoetblijven.nl/nieuws/steun-van-de-achterban/.

'NEP'-XS4ALL NIEUWSBRIEF

14 februari ontvingen XS4ALL-klanten een nieuwsbrief van XS4ALL. Althans, dat dachten ze. Maar de tekst is opgelegd door KPN. Net zoals KPN nu de directie van XS4ALL vervangen heeft. Wat die nieuwsbrief zei en hoe een échte XS4ALL-nieuwsbrief er uit zou hebben gezien zie je op https://xs4allmoetblijven.nl/wp-content/uploads/2019/02/geelgroenenieuwsbrief.jpg.

AL MEER DAN 10.000 EURO AAN DONATIES

Ook is er al meer dan 10.000 euro aan donaties binnen voor 'XS4ALL moet blijven.' We waarderen die donaties werkelijk enorm. Er wordt hard gewerkt door een steeds groter wordende groep vrijwilligers, en er is ook meer financiële ondersteuning nodig nu we steeds meer richting 'Plan B' trekken. Dus veel dank daarvoor! Op https://xs4allmoetblijven.nl/kom-in-actie#doeeendonatie kun je zien wie er gedoneerd hebben.

PETITIE AL MEER DAN 52.000 KEER GETEKEND

De petitie die KPN oproept om XS4ALL te behouden is inmiddels al meer dan 52.000 keer ondertekend, wat neerkomt op meer dan 20% van het klantenbestand van XS4ALL. Roep aub mensen waarvan je weet dat die ook XS4ALL-klant zijn (denk even aan mensen met een @xs4all.nl adres uit je vrienden- en kennissenkring) op om de petitie ook te tekenen, op https://xs4allmoetblijven.petities.nl. Hoe meer het er worden, hoe groter de druk op KPN.

XS4ALL MOET BLIJVEN IN HET NIEUWS

Onze acties krijgen telkens veel aandacht in de media. Alleen al vandaag zijn er berichten te vinden op Nu.nl), AD.nl, Parool, Telecompaper, AG Connect, MediaMagazine, Fonk, Tweakers, Emerce, De Gelderlander en Netkwesties. Een uitgebreid overzicht van alle mediaberichtgeving over XS4ALL vind je op https://xs4allmoetblijven.nl/in-de-media/.

SCHUD DE BOEL WAKKER OP SOCIAL MEDIA

Ook de komende tijd kunnen we alle hulp gebruiken. Mocht je specifieke kennis, contacten, ervaring of ideeën hebben die nuttig zouden kunnen zijn: laat het ons weten op <a href=mailto:comite@xs4allmoetblijven.nl](comite@xs4allmoetblijven.nl)

Verspreid aub ook het nieuws dat op onze social media accounts wordt geplaatst: https://www.facebook.com/xs4allblijft - https://twitter.com/xs4allblijft - https://www.instagram.com/xs4allblijft Wanneer de eerstvolgende update komt weten we nog niet: als er nieuws is, vermoedelijk. ;)

Houd dus vooral www.xs4allmoetblijven.nl http://www.xs4allmoetblijven.nl/ goed in de gaten!

Hartelijke groet, namens het comité,

Kirsten Verdel

10-03-2019