U, de petitionaris
Post bezorgd!

Wijzig de Postwet 2009 over de postbesteller

18 ondertekeningen

Bedrijven als Post.nl zijn niet verplicht klachten aan te horen van ontvangers. Dit lijdt tot frustratie bij mensen die kopen bij webwinkels/sites omdat mensen die betaald hebben voor een artikel nu eerst contact moeten opnemen bij de verstuurder zodat die een klacht in moet dienen bij post.nl.

Petitie

Wij

consumenten die online spullen kopen

 

constateren dat:

  • postbestellers volgens de Postwet 2009 niet verplicht zijn tot klachtenafhandeling van ontvangers
  • consumenten betalen voor de verzendkosten
  • consumenten recht hebben op aangekochte artikelen
  • consumenten het recht moeten hebben om contact met het vervoersbedrijf te hebben over die artikelen
  • consumenten het recht moeten hebben op schadevergoeding en leveringsgarantie van de artikelen
  • een postbedrijf via de betaalde verzendkosten en het verstrekken van een verzendnummer de verantwoording overneemt van de verkopende partij voor het bezorgen van desbetreffende artikel.

 

en verzoeken

de verouderde postwet 2009 aan te passen zodat consumenten die betalen voor de verzendkosten ook de rechten te krijgen contact op te nemen met die verzender bij klachten en schadevergoedingen.

Alleen op deze manier kunnen bedrijven als post.nl gewezen worden op hun verplichting daadwerkelijk de door hun aangenomen bezorgplicht te wijzen.

Ondertekenen

 
We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Details

Ontvanger:
Kabinet 
Petitieloket:
Einddatum:
06.09.2024 
Petitionaris:
Erwin van den Berg 

Geschiedenis

Ondertekeningen