Wij PTSS patienten en naasten verwachten dat de politiek onze problemen aanpakt

1 op de 5 hulpverleners heeft te maken met psychische klachten welke worden veroorzaakt door traumatische ervaringen tijdens hun werk. De problemen leiden tot angsten, arbeidsconflicten, spanning in het gezin en zelfs tot zelfmoord. Voor deze groep is onvoldoende geregeld en dat is wel hard nodig.

politie, ambulancepersoneel, verpleegkundigen, brandweer, Openbaar vervoermedewerkers, Boa's, militairen

Dat mensen met PTSS (Post Traumatische Stressstoornis) tegen onbegrip en onwetendheid aanlopen. Zowel bij werkgevers als bij de politiek. Er is onvoldoende onderzoek naar hoeveel mensen PTSS hebben. PTSS is geen onderwerp tijdens opleidingen en ook leidinggevende, P&O functionarissen etc. weten niet om te gaan met PTSS. Door deze onwetendheid raken vele PTSS patienten in een sociaal isolement terwijl bij goede begeleiding terugkeer mogelijk is

de kamer de minister te vragen om binnen 6 maanden onderzoek te doen naar: - Wat is de aard en de omvang van het probleem PTSS bij (ex)werknemers van allerlei bedrijven en instellingen? - Hoe gaan instellingen/bedrijven om met werknemers met PTSS klachten? - Hoe kan de huidige aanpak verbeterd worden? - Het belonen van Best Practices welke gebruikt kunnen worden bij de diverse bedrijfstaken. - En dat PTSS erkent gaat worden als beroepsziekte.

Onderteken deze petitie

28-12-2016
Ondertekenbaar
Rick Franx

Schoenmakers Gerard
Eindhoven
thans werkzaam bij arrestantenzorg voorheen surveillance dienst en recherche werk.
5 maanden
Henk Kramer
Driebergen
6 maanden