U, de petitionaris
Plaatje

Werkend telefoonnummer en e-mailadres op rekeningen

6 ondertekeningen

Huidige rekeningen bevatten minimaal bepaalde gegevens volgens de Belastingdienst

Dit is achterhaald en verdient een update.

Men ontvangt tegenwoordig veel (geautomatiseerde) rekeningen. Maar, wie bel je bij fouten? Wie stuur je een e-mail? En verbied een noreply-adres!

Petitie

Wij

Iedereen die facturen ontvangt

 

constateren

  • Dat facturen tegenwoordig steeds 'anoniemer' worden verstuurd.
  • De huidige regels beschrijven een proces o.b.v. brievenbuspost en gaan niet uit van e-mails en het versturen vanaf noreply adressen.
  • Brievenbuspost moet een afzender noemen, maar dit is een brievenbuspost adres en steeds vaker ontbreekt alle informatie om hier iets mee te doen anno 2020: geen telefoonnummer, geen e-mail van de helpdesk, versturen met een noreply. En we willen al helemaal niet naar een of ander online BOT gestuurd worden. Alsof je een phishing/ghosting factuur ontvangt.

 

en verzoeken

Pas de huidige wetgeving/regels aan voor facturen

  • voor facturen zowel met als zonder BTW.
  • iedere factuur moet een werkend telefoonnummer bevatten van iemand die direct vragen over de factuur kan beantwoorden (geen bandje of keuze menu)
  • iedere factuur moet ook een werkend en direct e-mailadres bevatten (zie telefoon)
  • het is verboden om facturen te e-mailen vanaf een noreply-adres

Ondertekenen

 
We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petities.nl. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Geschiedenis

Ondertekeningen