Werk in ruil voor uitkering

Werken voor de maatschappij i.p.v. thuis op de bank een uitkering ontvangen. Als je een beroep doet op de maatschappij, bijvoorbeeld omdat je tijdelijk werkloos bent, mag de maatschappij er ook iets voor terug verwachten (bijv. arbeid).

ondertekenaars van deze petitie

dat enerzijds de Nederlandse overheid jaarlijks duizenden euro's betaalt aan uitkeringsgerechtigden - vaak lange tijd - zonder er iets voor terug te verwachten en anderzijds er een tekort is aan personeel in kritische branches (bijv. bij de politie, in de zorg, enz.). Dit kost veel geld, stimuleert de uitkeringsgerechtigde niet om (weer) aan werk te komen en houdt de tekorten in stand.

de kosten die de overheid maakt voor uitkeringsgerechtigden terug te verdienen, door hier arbeid voor terug te verwachten. Uitkeringsgerechtigden zouden kunnen worden ingezet in die sectoren waar nu een groot tekort is (lichtere zorgtaken, politiesurveillanten, onderwijsassistenten, enz.). Zo blijven de uitkeringsgerechtigden in het arbeidsproces gehouden, worden de kosten terugverdiend en de tekorten beperkt.

Sign this petition

Addressed to:
18-07-2016
Signable
Stefan Teske

Dennis Derby
over 1 year
over 2 years
over 3 years
about 4 years
Anne-Marie Buijs
Zeewolde
w.o. afgerond, werkzaam in de schoonmaak
James Rabinder Gajadhar
werkzoekende
over 4 years

No news about this petition yet.