Waarheid en waarheidsvinding in het (familie)recht

In het familierecht wordt veel geklaagd over het ontbreken van 'waarheidsvinding' en het ontbreken van iedere contrôle daar op. Door zittingvertegenwoordigers van RvdK/BJZ te beëdigen en persoonlijk verantwoordelijk te maken voor hun beweringen wordt de waarheidsvinding bevorderd!

Wij, ondergetekenden, (aanstaande) ouders en anderen,

dat: - Het al vele jaren niet duidelijk is wat er juist is aan indicaties en rapporten opgesteld door RvdK en instanties als BJZ / WSG/ SGJ en LdH J&R. - De landelijk directeur van de Raad voor de Kinderbescherming op 14-2-2010 stelt: 'Het klopt, de Raad doet niet aan waarheidsvinding, dat is ook niet onze taak'. - De voornaamste klacht over jeugdzorginstanties is dat hun rapporten gebaseerd zijn op anonieme tips, aantoonbare onwaarheden en indrukken.

• Wetgeving met de inhoud: a. Zittingvertegenwoordigers van RvdK, BJZ dan wel andere jeugdzorginstanties worden slechts tot de rechtszaal toegelaten als zij zijn beëdigd en zijn daarmee verantwoordelijk voor al hetgeen door of via hen aan de rechter is voorgelegd. b. Bij geconstateerde vermoedens van onjuiste weergave van feiten of omstandigheden wordt onmiddellijk proces-verbaal opgemaakt en aan het OM doorgestuurd.

• Dat er een instituut komt dat rechtspraak controleert op waarheidsvinding.

Sign this petition

20-09-2016
Signable
Drs. N.J.M.Mul, arts
Organisation:
Zelfstandig ouder-ondersteuner familierechtszaken

almost 5 years
almost 5 years
2 months
Mevrouw Van den Berg
6 months
12 months
about 1 year
D.C Schutten
Lelystad
almost 2 years
Evelyne Lapouge
Alphen aan den Rijn
almost 2 years

No news about this petition yet.