Vuile oorlog Baskenland

Petitie voor Baskenland Neen aan de vuile oorlog tegen Baskenland!

jij en ik

Aanspraak op zelfbeschikking wordt door velen gevraagd maar de Franse en Spaanse Staten hebben als enig antwoord: Onderdrukking! Baskische militanten worden constant onder druk gezet, er is sprake van het staatsterrorisme, het gevangen nemen van politieke tegenstanders, foltering, de verdeling van het historische Euskal Herria, de vervreemding van grond, het verbod tot oprichten van democratische politieke partijen, het verbieden van kranten, censureren van de media… Door beide staten wordt er aan de Basken geen enkele democratische speelruimte gegund waarmee zij de gewapende strijd als enige uitweg bevorderen. Het Baskische probleem draait om mensenrechten en democratie en kan niemand onberoerd laten.

In de Europese Unie is er geen plaats voor middeleeuwse praktijken zoals hierboven vernoemd. En daarom verzoeken we tot een oplossing van het conflict door het erkennen van het recht op zelfbeschikking en als Nederland een duidelijke vuist te maken tegen de officiele autoriteiten van Spanje en Frankrijk.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

03-01-2010
Ingetrokken

frank
boxtel
Kanny Welles
Ede
w0ei
Leiden
Student S&B
L.S.Suiveer
ICT Supervisor
wesley
tilburg
steigerbouw
Susan
Drenthe
Student

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.