Metropole

Voorkom dat het Metropole Orkest verdwijnt

U heeft in december massaal laten weten dat het Metropole Orkest moet blijven. Dat is fantastisch, heel erg bedankt!

Mede door uw stem heeft de regering het volgende besloten:

· Vanaf 1 augustus gaat het orkest in zelfstandige vorm door. · Om dit mogelijk te maken is een overgangssubsidie toegekend.

De muziek van het Metropole Orkest raakt mensen. Het zorgt voor de muzikale verdieping van Nederland en de rest van de wereld.

Er staat de komende maanden een hoop te gebeuren rond het orkest. Op uw persoonlijke bevestigingspagina vinkt u het vinkje onderaan de pagina aan bij: "Ja, ik geef toestemming om mijn gegevens te delen met de initiatiefnemers van deze petitie" en klik op het oranje knopje 'bewaren'. Zo blijft u op de hoogte van ontwikkelingen, optredens en ons voortbestaan.

Wij hopen op een heroverweging van de staatssecretaris over zijn beslissing het orkest niet meer te financieren.

Het Metropole Orkest (1945) is het grootste en meest geprezen professionele pop- en jazzorkest ter wereld. Door het besluit het orkest niet meer te subsidiëren, laat de staatssecretaris niet alleen een orkest met internationale allure aan zijn lot over, maar doet het de Nederlandse cultuur tekort. En bovenal berooft men 52 top musici van hun baan. Een bijna 68 jaar bestaand symbool van de Nederlandse cultuur mag niet zomaar verdwijnen.

Ik zou de staatssecretaris willen vragen, namens alle ondergetekenden, om zijn besluit te heroverwegen en het orkest van de nodige subsidie te voorzien. Hartelijk dank!

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

01-02-2013
Beantwoord
Metropole Orkest

Gerdy Dalenberg
Marjon Landré Boekschoten
Huizen
musicus
M.E.Oosterhof
Deventer
rené schaap
groningen
Ko van de Sande
Best
F.C.Groenenberg
Rotterdam
René Siteur
Hengelo

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.