Bijna dagelijks worden voetgangers en fietsers aangereden, want er is voor hen vaak geen echte en veilige plaats in het verkeer.
Daarom vragen en eisen we een ononderbroken, autovrij en open netwerk van voetpaden-voetwegen en fietspaden. Dit voor Geraardsbergen en aangrenzende gemeenten. Ook oversteekplaatsen van autowegen moeten veiliger! Deze “trage wegenkaart” moet klaar zijn begin 2012.

De petitie is ingediend en de stad Geraardsbergen heeft een kleine inspanning geleverd. Maar ruim onvoldoende.

Trage Wegen Front,

zijn een open samenwerkingsverband tussen personen, groepen en verenigingen die ijveren voor een ononderbroken, autovrij en open netwerk van voetpaden-voetwegen en fietspaden.

Woensdag 24 december 14uur: Gabriël Groeninck wordt achteraan aangereden door een bestelwagen aan de Oudenaardsestraat te Zarlardinge. Daar is een smal fietspad en van een voetpad of wandelweg is er geen sprake. De twee vrienden die hem vergezelden op zijn wandeltocht, moesten machteloos toekijken hoe de 16 jarige Gabriël zijn levensstrijd verloor. Nochtans had hij nog een mooie en beloftevolle toekomst voor zich. Bijna dagelijks worden hier en elders voetgangers en fietsers aangereden, want er is voor hen geen echte en veilige plaats in het verkeer.

en eisen een ononderbroken, autovrij en open netwerk van voetpaden-voetwegen en fietspaden. Dit voor Geraardsbergen en aangrenzende gemeenten. Ook oversteekplaatsen van autowegen moeten veiliger! Deze “trage wegenkaart” moet klaar zijn begin 2012.

Current status

This petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:
30-04-2009
In treatment
Johan De Weerdt
Organisation:
Trage Wegen Front

Dirk Van Hulle
Temse
over 6 years
Els van de Schoot
Voorschoten
Wees zelf de verandering die je in de wereld wilt zien. -Ghandi-