Voor de GezinsDiagnoseBehandelCombinatie

Een DBC (Diagnose Behandel Combinatie) is altijd gekoppeld aan 1 persoon. Wanneer echter in een gezin iemand ziek of gehandicapt is, dan is er vaak meer aan de hand. Deze petitie vraagt om een gezinsaanpak, de mogelijkheid voor DBC's voor alle gezinsleden zonder dat allerlei verschillende zorg voor de leden van het gezin afzonderlijk moet worden geregeld. In zo'n situatie heb je wel wat anders aan je hoofd.

gezinsleden van chronisch zieken en/of gehandicapte familie

dat wanneer een gezinslid ernstig, chronisch ziek en/of gehandicapt is dat alle zorg gericht is op de ziekte en/of handicap van die persoon. Dit komt omdat alleen deze persoon bestaat voor de betreffende Diagnose BehandelCombinaties (DBC). Het gezin moet z'n eigen zorg maar regelen en ook nog alle zorg voor de zieke / gehandicapte coordineren. En dat terwijl het zwaar genoeg is voor het zieke en/of gehandicapte gezinslid te zorgen.

tot het ontwikkelen van een serie gezins-dbcs waarin noodzakelijke zorg voor alle gezinsleden EN de coordinatie van allerlei zorg (eerstelijns, tweedelijns, psychisch, AWBZ, WMO enz.) zijn opgenomen zodat het gezin niet alleen al door 'al het geregel' overbelast raakt met als gevolg dat de zorg voor de zieke / gehandicapte nog meer in het gedrang komt. Daarnaast verzoeken wij de vergoedingen voor zorg en coordinatie voortkomend uit deze dbcs op te nemen in het basispakket voor de ziektekostenverzekering.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

11-01-2009
Ingetrokken
Willem Kossen

bijna 5 jaar
ongeveer 7 jaar
ongeveer 7 jaar
landwaart
ter aar
Ingrid Karssen
Heerhugowaard
moeder
Willem Kossen
Ede
IT adviseur

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.