Verhuisplicht ex-gedetineerde pedoseksueel

Om minderjarige slachtoffertjes te beschermen zou direct na veroordeling van een pedoseksueel een regeling in werking moeten treden die zorg draagt dat de dader na detentie elders in het land wordt gehuisvest. Burgemeesters zouden elkaars ex-gedetineerde pedoseksuelen moeten opvangen en begeleiden.

ondergetekenden

Dat kinderen die slachtoffer zijn van seksueel misbruik wederom in hun rechten volgens het Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind (art. 4, 6, 19, 27, 31 en 39) worden aangetast wanneer een ex-gedetineerde pedoseksueel terugkeert in zijn woonplaats, wat vaak ook de woonplaats van het/de  slachtoffer(s) is. Het slachtoffer wordt o.a door de angst zijn/haar dader tegen te komen wederom ernstig psychisch onder druk gezet en beperkt in de vrijheid met alle gevolgen van dien.

Daar een kind wat leeft met angst en bijbehorende beperkingen en gevolgen heeft een negatieve invloed op verwerking, herstel, zelfrespect, herintegratie en algehele ontwikkeling en gezondheid. Verzoeken wij een wet aan te nemen die automatisch in werking treedt na veroordeling van een pedoseksueel zodat slachtoffers niet nogmaals in hun rechten worden aangetast en ex-gedetineerde pedoseksuelen worden opgevangen door een vangnet van burgemeesters.

Sign this petition

Addressed to:
10-12-2016
Signable
Ingrid Altun Westerduin

over 1 year
almost 3 years
about 3 years
Sylvia Ohrtmann
Hilversum
ds van dijk
rijswijk
maria van meeuwen
breda
postbode
H. Jacobs
Veghel
C. Arts
Rotterdam
almost 4 years

No news about this petition yet.