Verhuisplicht ex-gedetineerde pedoseksueel

Om minderjarige slachtoffertjes te beschermen zou direct na veroordeling van een pedoseksueel een regeling in werking moeten treden die zorg draagt dat de dader na detentie elders in het land wordt gehuisvest. Burgemeesters zouden elkaars ex-gedetineerde pedoseksuelen moeten opvangen en begeleiden.

ondergetekenden

Dat kinderen die slachtoffer zijn van seksueel misbruik wederom in hun rechten volgens het Internationaal Verdrag inzake de Rechten van het Kind (art. 4, 6, 19, 27, 31 en 39) worden aangetast wanneer een ex-gedetineerde pedoseksueel terugkeert in zijn woonplaats, wat vaak ook de woonplaats van het/de  slachtoffer(s) is. Het slachtoffer wordt o.a door de angst zijn/haar dader tegen te komen wederom ernstig psychisch onder druk gezet en beperkt in de vrijheid met alle gevolgen van dien.

Daar een kind wat leeft met angst en bijbehorende beperkingen en gevolgen heeft een negatieve invloed op verwerking, herstel, zelfrespect, herintegratie en algehele ontwikkeling en gezondheid. Verzoeken wij een wet aan te nemen die automatisch in werking treedt na veroordeling van een pedoseksueel zodat slachtoffers niet nogmaals in hun rechten worden aangetast en ex-gedetineerde pedoseksuelen worden opgevangen door een vangnet van burgemeesters.

Onderteken deze petitie

C. Arts
Rotterdam

Nieuwtjes

Nog geen nieuws over deze petitie.