Verhoging strafmaat voor kindermisbruik en kindermishandeling

Deze petitie is een oproep aan allen die vinden dat de huidige strafmaat voor degenen die zich schuldig maken aan kindermisbruik en kindermishandeling veel te laag is. Middels deze petitie willen wij onze regering vragen de straffen voor deze misdadigers drastisch te verhogen.

Alle Nederlanders die tegen kindermisbruik en kindermishandeling zijn

Dat de huidige strafmaat voor misdadigers die zich schuldig maken aan (diverse) daden van kindermisbruik en kindermishandeling veel te laag is. Het leed dat door deze misdaden wordt veroorzaakt is vele malen zwaarder dan de straffen die aan de plegers van deze daden worden opgelegd. Het is onproportioneel en daarmee oneerlijk tegenover de slachtoffers, die de gevolgen van het misbruik en mishandeling hun hele leven meedragen.

De strafmaat drastisch te verhogen en deze in evenredigheid met de daad toe te passen. Misbruik en mishandeling van kleine kinderen (onder de 12) gelijk stellen aan poging tot doodslag en de bijbehorende straffen te verhogen. Misbruik van kinderen vanaf 12 jaar op zijn minst gelijk stellen aan zware mishandeling en de bijbehorende straffen te verhogen.

Sign this petition

about 1 year
about 1 year
over 1 year

No news about this petition yet.