Verdiept spoor Naarden-Bussum

De spoorlijn, die dwars door Naarden en Bussum loopt, veroorzaakt ernstige verkeershinder omdat de zes overwegen vaak en lang gesloten zijn. Andere problemen zijn: verkeersonveiligheid en meer kans op onbetrouwbare NS-dienstregeling. Een verdiept spoor heeft veel voordelen en lost deze problemen op.

Naarders en Bussumers, inwoners van regio 't Gooi/Amsterdam/Utrecht en treinreizigers van Nederland

dat de zes spoorwegovergangen in Naarden en Bussum steeds vaker gesloten zijn en dat de verwachting voor 2020 is dat vijf van de zes overgangen gemiddeld 60% van de tijd gesloten zullen zijn. Verder blijkt uit onderzoek dat Naarden en Bussum "de meest ernstige spoordoorsnijding kennen van Nederland". Naast een verhoogde kans op een onbetrouwbare dienstregeling en de belemmering van de bereikbaarheid, is de Gooilijn ongevalsgevoelig en levert extra verkeersonveiligheid op.

het probleem van de spoorse doorsnijding van Naarden en Bussum snel op te lossen door zo snel mogelijk te beginnen met plannen maken voor en realiseren van een verdiept spoor in Naarden en Bussum. Het meest ideale traject van het verdiepte spoor Naarden-Bussum loopt aan westkant vanaf de bebouwde kom van Naarden tot station Bussum-Zuid in het zuiden.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

minister
31-12-2016
Ingetrokken
Bert Sonneveld

Nieuwtjes

Positieve eerste reacties

Bussums Nieuws heeft spontaan het nieuws van de petities opgepakt. Op zondagavond stond het eerste bericht al op de site.

+Lees meer...

Hierbij een link naar het nieuwsbericht.

Bussums Nieuws
07-02-2012