Business clowns

Verborgen schoolkosten zijn nutteloos!

Sommige opleidingen MBO of HBO vragen vaak elk studie jaar extra contributie om bijvoorbeeld met je klas op excursie te gaan. De student betaalt uit eigen portemonnee een dagje uit met de klas naar bijv.six-flags . Natuurlijk leuk en gezellig, maar de dwang vanuit school is te groot ! Als je nou super bang bent voor achtbanen, of altijd misselijk word in zo'n touringcar bus.

Studenten van de opleiding kunst, Theater, Media, Muziek van het R.O.C. Noorderpoort school voor de kunsten. Richtingen Artiest, Audio-visueel, Evenementen organisatie, Podium en evenementen techniek, Art en design Muziek en Multimedia/Gaming.

Extra cq. verborgen schoolkosten te moeten betalen voor diverse aangelegenheden waarvan de gelegenheid zich nooit voordoet. Sporadisch komt het voor dat zich een kans aanbiedt, en dat die kans ook wordt afgedwongen. Onze keus dan wel vrije wil wordt ons berooft door gedwongen klassenuitjes. Het is niet dat wij niet van klassenuitjes houden. Wij houden niet van gedwongen facturen op de deurmat.

Dat de minister met richtlijnen komt voor uitjes van school, zodat leerlingen niet onnodig op kosten worden gejaagd.

What next?

Your petition is no longer open to collect signatures.

Addressed to:

filmer

Earlier updates

Brochure met de spelregels

Alles wat nodig is om je opleiding te volgen en af te maken moet de school zelf betalen. Daar betaal je immers studiegeld voor.

+Read more...

Er zijn een aantal  zaken die de school moet betalen en NIET onder de vrijwillige bijdrage mogen vallen. Kijk zelf of jouw school zich aan de regels houd !

Onderstaande link verwijst je door naar een brochure met de spelregels.

Emails verstuurd via Schoolvoordekunsten.nl

Een paar uur geleden heb ik de petitie rond gestuurd via onze nieuwe schoomaill-database.

We staan nu op 15 stemmen, en dit is de eerste volledige dag dat hij open staat. Opzich een prima begin.

+Read more...

Stuur de link zoveel mogelijk door naar je vrienden op het KTM. Hopelijk ondertekent iedereen uiteindelijk ( met name stage-lopers) de petitie!

Ook is het belangrijk dat je alle gegevens volledig invult! Anders is het die 2 sec. net niet waard, en dat zou zonde zijn.

Ik vind het belangrijk ook met de docenten in gesprek te gaan, want hun mening telt natuurlijk ook. Ik hoop in een openbaar gesprek (toegankelijk voor elke student) deze actie nog concreter te maken.

Laat maar komen die handtekeningen!