Wij
Bezorgde Rozenburgers maar ook andere omwonenden die voor school, werk en recreatie afhankelijk zijn van deze verbinding
constateren dat:
- Dat de genoemde periode van verwachte storing van de Calandbrug buiten alle acceptabele proporties ligt;
- dat er totaal geen draagvlak is onder de Rozenburgers dat dit zolang moet duren;
- dat de geboden compensatieregeling van vergoeding van openbaar vervoer, en na de zomervakantie pendelbussen met aanhanger om fietsen mee te nemen, voor veel mensen niet acceptabel is. (financiële compensatie achteraf);
- dat de voormalige oprit 14 naar de 15, nu als noodoprit alleen toegankelijk voor hulpdiensten, niet onmiddellijk wordt opengesteld voor alle snelverkeer;
- dat er voor automobilisten totaal geen compensatieregeling is opgezet;
- dat daarnaast ook nog regelmatig uitval is van het veer Rozenburg-Maassluis;
- dat de Rozenburgers er inmiddels helemaal klaar mee zijn'.
en verzoeken
- de Gemeente Rotterdam druk te zetten op ProRail om de reparatie te versnellen;
- de Gemeente Rotterdam om nu eens in te grijpen en nu daadwerkelijk met acceptabele oplossingen te komen;
- door serieus werk te maken van een oeververbinding voor scooters, brommers, fietsers en wandelaars middels pontons met bijbehorende 'gangway' en het laten varen van de in de haven van hoek van Holland werkloos liggende Fastferry 'De nieuwe Prins'.